Quote from Elias Engqvist on 9 December 2011, 13:20Nä, ett normalt löpband har ju "ledstänger på båda sidor att hålla i plus en smal ramp på båda sidor om bandet att hoppa upp på då man vill avbryta tvärt! Det funkar jättebra - man kanske ska prova några gånger innan man kör hej vilt dock!
Nä, ett normalt löpband har ju "ledstänger på båda sidor att hålla i plus en smal ramp på båda sidor om bandet att hoppa upp på då man vill avbryta tvärt! Det funkar jättebra - man kanske ska prova några gånger innan man kör hej vilt dock!
Quote from Jonny Persson on 9 December 2011, 13:28Magnus: Det är läskigt! Jag brukar kunna köra mina fyrhundringar på bana i >20 km/h men när jag försökte med samma övning på bandet höll jag på att sitta som ett frimärke på väggen bakom mig. Det blev ett panikupphopp till ledstängerna.
Magnus: Det är läskigt! Jag brukar kunna köra mina fyrhundringar på bana i >20 km/h men när jag försökte med samma övning på bandet höll jag på att sitta som ett frimärke på väggen bakom mig. Det blev ett panikupphopp till ledstängerna.
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 13:35Går ner och testar bandet idag iaf =) lätt distanspass på 8 km på mellan 40-42 min + styrka!
Går ner och testar bandet idag iaf =) lätt distanspass på 8 km på mellan 40-42 min + styrka!
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 14:22Jag kör trösklar nu o senare tänkte långa Vo2Max intervaller på band (4x4)
Funkar jättebra..
Jag kör trösklar nu o senare tänkte långa Vo2Max intervaller på band (4x4)
Funkar jättebra..
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 14:48När jag inte kör intervaller så promenerar jag på bandet, baklänges. Bra träning som är svår att göra utomhus.
När jag inte kör intervaller så promenerar jag på bandet, baklänges. Bra träning som är svår att göra utomhus.
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 15:32Jag tycker att man främst tränar tålamodet när man springer på löpband! 😉
Fast jag erkänner att efter några pass har man vant sig och kan tänka på annat än att det är enformigt. (Jag var, medan vi bodde utomlands i en av världens mest spring-ovänliga st
Jag tycker att man främst tränar tålamodet när man springer på löpband! 😉
Fast jag erkänner att efter några pass har man vant sig och kan tänka på annat än att det är enformigt. (Jag var, medan vi bodde utomlands i en av världens mest spring-ovänliga st
Quote from Elias Engqvist on 9 December 2011, 15:45Har du bott i Riyadh, SaudiArabien?
Har du bott i Riyadh, SaudiArabien?
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 18:59Körde fem minuter på vårt hotell i Dubai.....aldrig mer!?
Men smaken är ju som sagt olika.
Körde fem minuter på vårt hotell i Dubai.....aldrig mer!?
Men smaken är ju som sagt olika.
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 21:27Perfekt att träna på. Man kan träna löpning, joggning, jogging, sprint, LSD, fartlek, psyket men framför allt slippa det kassa vädret. Ett par av världens bästa löpare tränade mycket på löpband. Anders S tränar mycket på löpband....
Perfekt att träna på. Man kan träna löpning, joggning, jogging, sprint, LSD, fartlek, psyket men framför allt slippa det kassa vädret. Ett par av världens bästa löpare tränade mycket på löpband. Anders S tränar mycket på löpband....
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 23:27På vintern är det ofta knepigt med intervaller utomhus, med snö och is. Jag tycker inte om att slösa en massa elkraft i onödan, men annars tycker jag intervaller på löpband är kanon. Det är lättare att springa avspänt i hög fart på löpband, eftersom ingen
På vintern är det ofta knepigt med intervaller utomhus, med snö och is. Jag tycker inte om att slösa en massa elkraft i onödan, men annars tycker jag intervaller på löpband är kanon. Det är lättare att springa avspänt i hög fart på löpband, eftersom ingen