Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 19:46Håller med Klas med en liten modifikation.
Bästa användning av mitt löpband har jag av tröskelfartsträning och testning.
20-40min på strax under eller på tröskelfart (=mitt 60min maxtempo)
Det är lärorikt att kunna knappa in km-tempot med sekundnogrannhet
Håller med Klas med en liten modifikation.
Bästa användning av mitt löpband har jag av tröskelfartsträning och testning.
20-40min på strax under eller på tröskelfart (=mitt 60min maxtempo)
Det är lärorikt att kunna knappa in km-tempot med sekundnogrannhet
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 19:53Det är säkert jättebra att träna farthållning på löpbandet - om bandet går rätt ska väl tilläggas.
Jag springer mycket på band, och föredrar att gå efter puls än fart när jag bedömer träningseffekten. Delvis för att jag noterat att vid samma fart ute på
Det är säkert jättebra att träna farthållning på löpbandet - om bandet går rätt ska väl tilläggas.
Jag springer mycket på band, och föredrar att gå efter puls än fart när jag bedömer träningseffekten. Delvis för att jag noterat att vid samma fart ute på
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 19:55Torleif - Tröskelpass är kanonbra på löpband. Ställ in din tröskelfart och kör på den i 20-25 minuter. (+ upp och nerjogg). Du får nästan bättre konditionseffekt av dessa än att köra dem utomhus.
Ett annat tips. I många städer finns det ju inomhushallar
Torleif - Tröskelpass är kanonbra på löpband. Ställ in din tröskelfart och kör på den i 20-25 minuter. (+ upp och nerjogg). Du får nästan bättre konditionseffekt av dessa än att köra dem utomhus.
Ett annat tips. I många städer finns det ju inomhushallar
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 19:59Jag tycker intervaller är brutalbra på bandet. Min nya kärlek Olgor tex. 🙂
Jag tycker intervaller är brutalbra på bandet. Min nya kärlek Olgor tex. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 20:04Det löpband kan erbjuda som är svårt att hitta ute är perfekta backar, och där finns det löpband som är bättre skickade än andra att springas på.
Jag sitter och drömmer om backpass på lokala gymmets maskiner som Kristina berättade om - de har nerförsback
Det löpband kan erbjuda som är svårt att hitta ute är perfekta backar, och där finns det löpband som är bättre skickade än andra att springas på.
Jag sitter och drömmer om backpass på lokala gymmets maskiner som Kristina berättade om - de har nerförsback
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 20:30Bandlöpare, para siempre!
Bandlöpare, para siempre!
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 21:05Tips på pass på löpbandet fanns i förra numret av Runners World. Jag körde ett utav passen igår. Backpasset. Det må jag säga var verkligen inte att leka med. Det skulle främja syreupptagningsförmågan. Ja herregud. Syre det fick man i sig vare sig man vill
Tips på pass på löpbandet fanns i förra numret av Runners World. Jag körde ett utav passen igår. Backpasset. Det må jag säga var verkligen inte att leka med. Det skulle främja syreupptagningsförmågan. Ja herregud. Syre det fick man i sig vare sig man vill
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 21:10Annica, ja när de banden är installerade blir det backåka av. 🙂
Backpasset i rs har jag inte testat, står på todo-listan i vinter. 🙂
Annica, ja när de banden är installerade blir det backåka av. 🙂
Backpasset i rs har jag inte testat, står på todo-listan i vinter. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 23:16Det är väl främst dom snabba passen man kan ha nytta av att köra på löpband nu under vintern. Snabbdistans/tröskel, intervall. Det är åtminstånde mitt syfte med inomhusträning på band nu när det börjar bli halt utomhus. Blir ju naturligtvis inte samma sak
Det är väl främst dom snabba passen man kan ha nytta av att köra på löpband nu under vintern. Snabbdistans/tröskel, intervall. Det är åtminstånde mitt syfte med inomhusträning på band nu när det börjar bli halt utomhus. Blir ju naturligtvis inte samma sak
Quote from Funbeat user on 10 December 2011, 23:50Det är väldigt lite skillnad på steget. Det är bara luftmotståndet som skiljer, om man bortser från kurvor o lutning.
Det är väldigt lite skillnad på steget. Det är bara luftmotståndet som skiljer, om man bortser från kurvor o lutning.