Quote from Guest on 22 July 2010, 09:13God morgon!
Jag behöver råd angående ett eventuellt cykelköp.
Snubblade in i en cykelaffär igår som ägs av några riktiga fantaster.
Som vanligt blev dom eld och lågor över min antika Crecent och vi började prata lite nyare cykel. Bara lite allmänt om va
God morgon!
Jag behöver råd angående ett eventuellt cykelköp.
Snubblade in i en cykelaffär igår som ägs av några riktiga fantaster.
Som vanligt blev dom eld och lågor över min antika Crecent och vi började prata lite nyare cykel. Bara lite allmänt om va
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:23svårt att svara på när både tillverkare & ram modell är okänd 🙁
svårt att svara på när både tillverkare & ram modell är okänd 🙁
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:30Om han inte kört i regn är han väl ingen fantast?
Vet att det kan låta irrelevant men varför skulle det vara en parameter? Det är väl inte saltvatten i regn, jag tycker en sån sak låter märklig.
Det låter annars lite dyrt för en aluminium-ram.
Om han inte kört i regn är han väl ingen fantast?
Vet att det kan låta irrelevant men varför skulle det vara en parameter? Det är väl inte saltvatten i regn, jag tycker en sån sak låter märklig.
Det låter annars lite dyrt för en aluminium-ram.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:37Andrew, jag skrev det bara för att JAG tycker att det visar på att vara en person som kanske visar att han har tagit bra hand om cykeln.
I min värld funkar det så i alla fall.I alla fall är det ju inte det som avgör om jag kommer köpa cykeln eller ej.
Andrew, jag skrev det bara för att JAG tycker att det visar på att vara en person som kanske visar att han har tagit bra hand om cykeln.
I min värld funkar det så i alla fall.
I alla fall är det ju inte det som avgör om jag kommer köpa cykeln eller ej.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:41Alltså, nu är jag sådär snusförnuftigt och tråkig, MEN: Om du inte hade tänkt köpa en cykel så är det ju 20k i onödan. Bara för att den passar dig bättre än din gamla Crescent, är fin och har kostat 50k så betyder det ju inte att det är den bästa cykel Du
Alltså, nu är jag sådär snusförnuftigt och tråkig, MEN: Om du inte hade tänkt köpa en cykel så är det ju 20k i onödan. Bara för att den passar dig bättre än din gamla Crescent, är fin och har kostat 50k så betyder det ju inte att det är den bästa cykel Du
Quote from ellen olsson on 22 July 2010, 09:42Det låter dyrt för att vara _en två år gammal_ aluminiumram. För två år sedan så var i princip alla ramar på bättre cyklar i kolfiber eller titan.
Utan att veta märke och modell är det svårt att säga så mycket mer. Av de nämnda märkena så känns det som at
Det låter dyrt för att vara _en två år gammal_ aluminiumram. För två år sedan så var i princip alla ramar på bättre cyklar i kolfiber eller titan.
Utan att veta märke och modell är det svårt att säga så mycket mer. Av de nämnda märkena så känns det som at
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:42Åsa, jag förstår att det kan verka så. Men är den pedantiskt skött så tar den inte skada av att köras i regn.
Hur många mil har den gått? När byttes wires och höljen senast? Kassett och kedjor, hur ofta är de bytta?
Passar vevarmar och utväxling dig? Om
Åsa, jag förstår att det kan verka så. Men är den pedantiskt skött så tar den inte skada av att köras i regn.
Hur många mil har den gått? När byttes wires och höljen senast? Kassett och kedjor, hur ofta är de bytta?
Passar vevarmar och utväxling dig? Om
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:45"Har till efter jobbet idag på mig att bestämma mig."
Varför så bråttom? Det skulle gjort mig lite misstänksam...
Cykla dit efter jobbet och ta bild/skriv ner allt av intresse och forska vidare. 20000 kr är (i min värld) en hel del stålars :-).
"Har till efter jobbet idag på mig att bestämma mig."
Varför så bråttom? Det skulle gjort mig lite misstänksam...
Cykla dit efter jobbet och ta bild/skriv ner allt av intresse och forska vidare. 20000 kr är (i min värld) en hel del stålars :-).
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:45Jag hade nog tagit steget upp till carbon med detsamma. Börjar finnas carbonhojar på Blocket från 12-13k nu och med fina serier, kanske inte Dura Ace, men ändå.
Annars har jag en kanonfin 2005 Bianchi Team Liquigas-målad cykel. Aluram med carbonframgaffe
Jag hade nog tagit steget upp till carbon med detsamma. Börjar finnas carbonhojar på Blocket från 12-13k nu och med fina serier, kanske inte Dura Ace, men ändå.
Annars har jag en kanonfin 2005 Bianchi Team Liquigas-målad cykel. Aluram med carbonframgaffe
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:13Om cykeln är 2 år av aluminium är det mycket osannolikt att den kostat 50000... Sitter det exotiska carbonhjul eller liknande på? Läge för att vara misstänksam, ta det lugnt och kolla upp cykeln.
Har han rent mjöl i påsen går det nog bra att du får titta
Om cykeln är 2 år av aluminium är det mycket osannolikt att den kostat 50000... Sitter det exotiska carbonhjul eller liknande på? Läge för att vara misstänksam, ta det lugnt och kolla upp cykeln.
Har han rent mjöl i påsen går det nog bra att du får titta