Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad tror ni om detta eventuella c …
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med de tidigare här som är lite skeptiska. Utvecklingen inom ramar och material går väldigt fort och jag skulle inte lägga så mycket pengar på en begagnad cykel.
🙂

tack för alla svar.

Jag skall åka dit idag igen och ta bilder och prata lite mer. Får se hur jag gör efter det.
Jag vet i alla fall att jag inte är ute efter en carbon cykel.

Så mycket kan jag säga att personen verkar mycket seriös i alla fall.
Allting

>"Jag vet i alla fall att jag inte är ute efter en carbon cykel."

Du säger också att du är beredd att lägga uppåt 20 tkr för en cykel.

Om du nöjer dig med en alu-ram, så får du en bra sådan för under 10 tkr. Även om väljer någon av de kända fabrikaten.

Den har säkert kostat 50 000. Dura Ace hjulen är bra hjul. De kostar cirka 7-10 000. Dura ace gruppen går på nästan 20 000. Alla småsaker som styre, sadel, m.m. drar iväg till slut.

Men jag kan nog tycka att det låter lite dyrt med 20 000. Men det beror

Hmm glömde jag nämna garantier som i vissa fall gäller endast via affären man köpt cykeln i.

Mats: Det stod bara att det var DA-fälgar. Shimano har haft sådant de kallat DA-fälgar ett bra tag...

Generellt är jag sketisk mot den här typen av affärer. Ägaren får en chans att få ut bra pris för något han inte själv vill ha. jag har fått många sådana erbjudanden och slagit till nån gång. det har aldrig varit bra affärer.

Bästa råd jag fått här är at

Cykeln var en Pennarola Diamante.

Denna ramen
http://www.bcdpennarola.com/uk/ec_vis_prodotto.asp?id=210

Körd ca 500 mil och med ny kedja samt kassett.

Åsa
Mitt tips är att du kollar in en mycket fin cykel som i sitt prissegment spöar allt (enligt diverse tester i diverse tidningar bla Kadens senaste nummer).
Canyon AL 9 har en aluminiumram och du köper hojen direkt utan mellanhänder (betydligt billigare

Sitter du riktigt bra på den? Vad väger den?