Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad tror ni om detta eventuella c …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag satt riktigt bra på den.
Den väger 7,5 kg.

Köp en ny cykel (i stället för en beggad). Varför vill du inte ha en kolfiberram?

För att jag inte har råd att köpa en bra kolfiberram.
För en bra kolfiberram är ingen billig kolfiberram.

Du får en fin komplett cykel med kolfiberram för 20.995 kr. Den är inte ens begagnad.

Det är inga problem att hitta en bra kolfiberram med en budget på 20kkr för cykeln.

Jag förstår inte felet med att det är begagnat, varför köpa nytt när det finns hur mycket bra som helst ute på begagnatmarknaden.

Det är absolut inget fel med begagnat.

Nej det är bra Fredrik. 🙂
Och jag säger bara att jag inte vill ha en kolfiber cykel och att jag absolut inte har några problem med att köpa begagnat.

I ena vågskålen ligger alltså en provad och tillgänglig hoj med rätt geometri och i andra vågskålen en ny cykel som du inte har hittat än.

Känns det som att du skulle trivas med den provade hojen? Vet du att ni kommer bli som ler och långhalm så tycker j

Jag håller med om att det är absolut inget fel att köpa begagnat. Förutsatt att man vet cykelns historia (helst att man känner tidigare ägare) så kan beggat vara ett utmärkt alternativ. Om inte så är det tyvärr stor risk att man blir besviken eller tom ka