Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 21:54Anderstorp.
Anderstorp.
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 21:54Uppsala
Uppsala
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 22:58Ja, jag bor i Borås... 🙂
Ja, jag bor i Borås... 🙂
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 00:09Grästorp! 🙂 (Alla vet väl var det ligger...)
Grästorp! 🙂 (Alla vet väl var det ligger...)
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 09:57Grästorp ligger 10 mil norr om Göteborg. Ute på vara-slätten kan man säga lite slarvigt.
Grästorp ligger 10 mil norr om Göteborg. Ute på vara-slätten kan man säga lite slarvigt.
Quote from Fredric Lagerström on 30 March 2009, 10:06Slätta!! säger man väl?
😀
Slätta!! säger man väl?
😀
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:10Stockholm - Hammarbysjöstad
Stockholm - Hammarbysjöstad
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 10:19Man säger möjligtvis schlätta men jag upplever inte det som så värst vanligt bland infödda Grästorpsbor. Det känns mer Vara att säga så. Och Varabor är ju hur töntiga som helst 😉
Man säger möjligtvis schlätta men jag upplever inte det som så värst vanligt bland infödda Grästorpsbor. Det känns mer Vara att säga så. Och Varabor är ju hur töntiga som helst 😉
Quote from Fredric Lagerström on 30 March 2009, 10:42Jag vet en kille från Falköping.
Han kallas Slätta, kort och gott.Trakterna runt Falköping är fina. Är ju kuperat där och inte så slätt men
han kallas Slätta ändå.Det har med avståndet att göra. Vet folk som bor i Vårgårda och dom kallas för Götebor
Jag vet en kille från Falköping.
Han kallas Slätta, kort och gott.
Trakterna runt Falköping är fina. Är ju kuperat där och inte så slätt men
han kallas Slätta ändå.
Det har med avståndet att göra. Vet folk som bor i Vårgårda och dom kallas för Götebor
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 12:57Där ser man vad lite ändringar på referensramar kan göra med folks hemtrakter 😀
Där ser man vad lite ändringar på referensramar kan göra med folks hemtrakter 😀