Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tomas: Tråkigt var bara förnamnet. Jag hade aldrig haft tålamod att springa långt. Idag springer jag för att det är skönt, avkopplande, uppiggande osv. och längre och längre blir det. Sen passar min lagomlunk mina knän och rygg bättre än vad sprint skulle

Träning för medeldistanslopp kan ändå innebära en hel del långa och/eller lugna pass.

Jag bor ju 75 meter från en löparbana så det händer titt som tätt att jag kliver ut där några varv.

När jag fyllde 50 var målet att deltaga i VVM ( VeteranVM ) på 400 meter + Marathon.

Det blev ingendera.
Ville under 60 sek på 400 meter med råge.
Det krävde intervallträning.
Jag gick ( sprang ) sönder.

Du är 20 så VeteranVM lär du få vänta på.

Råd fr

Hej där Simon....du skrev just något typ att det händer saker i hjärnan som vill att man ska plåga sig i flera timmar i sitt kutande. Tror att du missade ett INTE....som du nu själv får försöka plocka in din text...hehe...Lycka till.

Kjell.
Skäm inte ut oss.
Vid en viss ålder förtvinar hjärnan så vi kan varken känna eller inte känna. Lönlöst - vi förstår ändå inte.

Det underliga med mig är ju att när jag var yngre och en INTE lika kass hjärna sprang jag 400 meter - den mest djävulska

Jag tror på Markus teori. På medeldistans skämmer man ut sig om man inte är tillräckligt bra, på långdistans kan vem som helst bli hjälte.

Hej där på sig K-G....tror faktiskt att du missade 3 st INTE.....som du nu själv får försöka plocka in i din text....hehehe..!?

Jag var rejält snabb när jag var 24 år, samma år (-93) simmade jag 1500 på 22,34, cyklade 40 km på 59,22 och löpte 10 k på 34,52 min.
Således triatlon...

...men det var då det.(L) Det blev en 18e plats i totalen det året.

Jag tror inte att det är omöjli

Tycker att det borde vara fler yngre förmågor som kunde se hur kul det är att kuta maror och ultralopp.

Simon: Jag kan rekommendera dig att testa och kuta Sthlm-maran eller ett 50 km ultra. Vem vet. Det kanske skulle kunna vara något för dig.

Att prova