Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 07:27Urban: Har du provat att springa ett medeldistanslopp nyligen? Vem vet, det kanske skulle kunna vara något för dig. 😉
Urban: Har du provat att springa ett medeldistanslopp nyligen? Vem vet, det kanske skulle kunna vara något för dig. 😉
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 08:34Jag har aldrig tränat på elitnivå men var ändå hyfsad på sprint när jag gick i skolan.
Jag har insett att jag inte skulle ha en chans att slå mina rekord i tex 100m eller längdhopp från den tiden. Däremot kan jag fortfarande slå alla personliga rekord fr
Jag har aldrig tränat på elitnivå men var ändå hyfsad på sprint när jag gick i skolan.
Jag har insett att jag inte skulle ha en chans att slå mina rekord i tex 100m eller längdhopp från den tiden. Däremot kan jag fortfarande slå alla personliga rekord fr
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 08:41Visst, visst, jag håller ju koll på hur fort jag springer & kör inlines & så, men mina allra viktigaste PB är definitivt distansrekorden. Och dessa kommer jag förhoppningsvis kunna både toppa & överträffa min ålder (45) till trots.
Nä, unga ska nog inte
Visst, visst, jag håller ju koll på hur fort jag springer & kör inlines & så, men mina allra viktigaste PB är definitivt distansrekorden. Och dessa kommer jag förhoppningsvis kunna både toppa & överträffa min ålder (45) till trots.
Nä, unga ska nog inte
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 08:57Bra fråga!
Jag tror det ligger en hel del i ovanstående kommentarer om att på långa distanser är det lättare att känna sig som en hjälte, jag känner igen mig i det...
Sedan är det väl så att jag som 37 åring tränar för att må bra och för att bli 120 år
Bra fråga!
Jag tror det ligger en hel del i ovanstående kommentarer om att på långa distanser är det lättare att känna sig som en hjälte, jag känner igen mig i det...
Sedan är det väl så att jag som 37 åring tränar för att må bra och för att bli 120 år
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:15Jag har snarare fått för mig att unga kroppar inte riktigt fixar långa distanser, de är inte mogna för det. Har inte härdats tillräckligt? Sedan är det säkert mentalt också.
Snabbhet? Njaer ... Jag har aldrig varit snabb någonsin, men ganska uthållig, men
Jag har snarare fått för mig att unga kroppar inte riktigt fixar långa distanser, de är inte mogna för det. Har inte härdats tillräckligt? Sedan är det säkert mentalt också.
Snabbhet? Njaer ... Jag har aldrig varit snabb någonsin, men ganska uthållig, men
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:19Vi äldre har insett att livet blev inte roligare än så här. Så vi kan lika gärna ägna oss åt långa sega löppass.
Vi äldre har insett att livet blev inte roligare än så här. Så vi kan lika gärna ägna oss åt långa sega löppass.
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:22Jag tror att tidsuppfattningen ändrar sig med stigande ålder.
Vad är länge liksom???
Minns fortfarande hur jag förfasade mig innan en tråkig lektion som skulle hålla på i 40 hela j-a minuter. Eoner av tid och nästintill outhärdligt. 😀
Nä, vi gamlingar
Jag tror att tidsuppfattningen ändrar sig med stigande ålder.
Vad är länge liksom???
Minns fortfarande hur jag förfasade mig innan en tråkig lektion som skulle hålla på i 40 hela j-a minuter. Eoner av tid och nästintill outhärdligt. 😀
Nä, vi gamlingar
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:28Inom friidrott räknas 600-2000 meter som medeldistans (enligt IAAFs poängtabell).
Triatleter räknar väl fem kilometers löpning som sprint.
Inom friidrott räknas 600-2000 meter som medeldistans (enligt IAAFs poängtabell).
Triatleter räknar väl fem kilometers löpning som sprint.
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:37Jag håller mig - personligen tycker jag att det är skönt med längre löppass, jag är ju ingen snabb löpare men uthållig. När man har cyklat 30mil, åkt skidor 9mil då inder man fasan löppas på minst 70 min är ju inte så långt!
samtidgt har jag ju passerat
Jag håller mig - personligen tycker jag att det är skönt med längre löppass, jag är ju ingen snabb löpare men uthållig. När man har cyklat 30mil, åkt skidor 9mil då inder man fasan löppas på minst 70 min är ju inte så långt!
samtidgt har jag ju passerat
Quote from Funbeat user on 12 March 2010, 09:39Helt rätt att tidsuppfattningen förändras med stigande ålder. Ett sommarlov var en evighet medans sommaren numera bara snabbt försvinner.
Tror det finns någon forskning som har bevisat skillnaden i tidsuppfattningen i olika åldrar också.
Helt rätt att tidsuppfattningen förändras med stigande ålder. Ett sommarlov var en evighet medans sommaren numera bara snabbt försvinner.
Tror det finns någon forskning som har bevisat skillnaden i tidsuppfattningen i olika åldrar också.