Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 07:47Och jag är en sån där udda fågel som har svårare på löpband - kan inte hålla i närheten av samma tempo som jag gör ute!
Jag antar att det är en vanesak men jag föredrar att tvinga mina fötter framåt jämfört med att få dem dragna bakåt som jag upplever de
Och jag är en sån där udda fågel som har svårare på löpband - kan inte hålla i närheten av samma tempo som jag gör ute!
Jag antar att det är en vanesak men jag föredrar att tvinga mina fötter framåt jämfört med att få dem dragna bakåt som jag upplever de
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:12Löpbandet saknar ju även vindmotstånd.
Jag brukar sätta lutningen till 1, det ska enl. uppgift motsvara 13-14 km/h på plan bana!
Löpbandet saknar ju även vindmotstånd.
Jag brukar sätta lutningen till 1, det ska enl. uppgift motsvara 13-14 km/h på plan bana!
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:04Jag håller med -AT-. Jag blir både uttråkad mentalt och tröttare fysiskt av löpband. Kan omöjligt springa mer än 15 minuter i sträck på löpband medans jag ju i lördags sprang 69 minuter i sträck på Midnattsloppet (på asfalt och i regn).
Allra bäst gillar
Jag håller med -AT-. Jag blir både uttråkad mentalt och tröttare fysiskt av löpband. Kan omöjligt springa mer än 15 minuter i sträck på löpband medans jag ju i lördags sprang 69 minuter i sträck på Midnattsloppet (på asfalt och i regn).
Allra bäst gillar
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:44Jessies inlägg skulle kunna varit skrivit av mig; känner precis lika! Jag måste också ha lite variation omkring mig (och under fötterna!) för att bli motiverad!
Jessies inlägg skulle kunna varit skrivit av mig; känner precis lika! Jag måste också ha lite variation omkring mig (och under fötterna!) för att bli motiverad!
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:50Ett par tre timmar på löpbandet är inga problem, största bekymret är väl att hitta ett gym där de tillåter att man beslagtar ett band så länge. När det blir tråkigt på bandet får man tänka sig att det kommer tråkiga avsnitt på loppet också, alla har svack
Ett par tre timmar på löpbandet är inga problem, största bekymret är väl att hitta ett gym där de tillåter att man beslagtar ett band så länge. När det blir tråkigt på bandet får man tänka sig att det kommer tråkiga avsnitt på loppet också, alla har svack
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 11:57Jag har inte sprungit så långt, länge, ofta? än att jag hittat några tråkiga sträckor på ett lopp. 😉
(särskilt inte om jag inte har gått banan innan, då är det ju konstanta överraskningar vart banan tar vägen! (t+) )
Jag har inte sprungit så långt, länge, ofta? än att jag hittat några tråkiga sträckor på ett lopp. 😉
(särskilt inte om jag inte har gått banan innan, då är det ju konstanta överraskningar vart banan tar vägen! (t+) )
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:15Jenny T och Jessie, köp en pulsklocka med GPS så har ni samma koll på puls, sträcka och hastighet som på löpbandet. Kan definitivt vara en hjälp för alla nybörjare som har svårt att hitta rätt tempo eller puls. Med åren lär man känna sin kropp och behöver
Jenny T och Jessie, köp en pulsklocka med GPS så har ni samma koll på puls, sträcka och hastighet som på löpbandet. Kan definitivt vara en hjälp för alla nybörjare som har svårt att hitta rätt tempo eller puls. Med åren lär man känna sin kropp och behöver
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:24Löpband är det tråkigaste jag vet. Jag Springer utomhus året runt oavsett väder. Den friska luften ska man inte underskatta!
Löpband är det tråkigaste jag vet. Jag Springer utomhus året runt oavsett väder. Den friska luften ska man inte underskatta!
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:26Löpband nyttja jag bara i undantagsfall, och det är de få gånger man "sitter fast" på ett hotell under någon tjänsteresa. Det är så dödens tråkigt att inte komma någon vart...
Löpband nyttja jag bara i undantagsfall, och det är de få gånger man "sitter fast" på ett hotell under någon tjänsteresa. Det är så dödens tråkigt att inte komma någon vart...
Quote from Susan Hartley on 17 August 2009, 12:32Jag tycker att det är lite meditativt med löpband faktiskt :D. Det blir som ett rytmiskt trummande med benen som bara går och går utan motstånd.
Men jag föredrar ändå att springa ute, det ger mer för konditionen och så får man - vad man åtminstone kan i
Jag tycker att det är lite meditativt med löpband faktiskt :D. Det blir som ett rytmiskt trummande med benen som bara går och går utan motstånd.
Men jag föredrar ändå att springa ute, det ger mer för konditionen och så får man - vad man åtminstone kan i