Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför är der så tungt??????
You need to log in to create posts and topics.

De styrketränar nog mer än de springer och upplagt på två ev tre pass per träningsdag.

Det är klart att tekniska prylar kan hjälpa en del i träningen, men mestadels har jag ju det för att jag tycker det gör träningen lite roligare.
Nu skrev jag ju mest att man kunde köpa en pulsklocka för att kunna få samma information som man får på ett lö

Den som behöver "bling-bling" för att komma ut och träna blir en bättre löpare av "bling-bling" eftersom det gör att träningen blir av. 🙂

Det bör ju göra en hel del att man förutom fartvinden dessutom lägger en massa energi på att förflytta kroppen framåt när man springer ute. På löpband rör sig ju kroppen bara lite upp och ned på samma ställe. Kan själv springa mycket längre på löpband än

"Men Erik, jag har inte sett någon som springer 100m med iPod hittills? Inte heller har jag sett någon som springer 100m och glor på någon pulsklocka.

Har jag missat nåt? ;)"

Många springer 100 meter med iPod, dock är det få som stannar. :p

Det blir lätt monotom löpning på löpband och det är mycket jobbigare i längden (under långpass alltså) än på vanig mark tycker iaf jag. Blir ltie piggare av friska luften ute (iaf på landsbygden) än inomhus.

hehe, jag har inte heller sett ngn pulsklocka

Jag tycker värmen kan vara ett problem på löpband. Efter en halvtimme brukar jag bada i svett, delvis beror det nog på att jag oftast sätter lutningen på random och kör ganska hårt för att inte tröttna mentalt, men luftfuktigheten och värmen inne på gymme

Erik, håller verkligen med dig om värmen inomhus. I och för sig finns det kanske träningsställen som har en bra lösning på det problemet, men itne där jag har varit iaf. Ska man köra en ultra på ett löpband så måste jag nog ha rejält med handdukar att tor

jag har kört mara på löpband och den distansen räckte för att kräva ombyte av linne och ett ton handdukar....