Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

har inte tänkt på om det är skillnad på kvinnor eller män.. däremot att folk på vischan som regel hälsar, och folk i stan gör det inte - i löpspåret, alltså. på racer hälsar väl de flesta, tror jag.

Jag är hälsar vanligtvis. Finns olika nivåer.

1. Ögonkontakt med nick.
2. Ögonkontakt och ett "hej!"
3. Ögonkontakt och någon slags uppviglande utrop, i stil med "du ser stark ut", "snyggt löpsteg".
4. Stoppar personen fysiskt, ger honom/henne en stor k

Det är egentligen konstigt att man ignorerar varandra när man springer. Åker jag rullskidor och möter en annan åkare blir det nästan så att man stannar och börjar prata (nästan), men man saktar i alla fall in och hälsar med ett hej.

Så nu när vi alla hä

Hälsar inte fler om vi själv hälsar?

Jag startade denna fråga - befinner mig nu i ett muslimskt land - här hälsar man inte... man ler mot bara en annan kvinna eller löpare som inte är muslim. Jag är uppvuxen här så detta inte är konstigt alls.
Jag har sprungit flera pass nu och kände att jag

Idag när jag sprang/gick söder om sicklasjön gjorde jag ett par iakttagelser. Där är det ju rätt mycket folk, så man kanske inte hälsar för att man plötsligt möter nån. Följande hände:

Ögonkontakt förekom i stor utsträckning. Kanske för att jag försökte

Jag försöker hälsa på alla löparkollegor jag möter. Om jag möter samma person flera gånger under samma pass ger jag gärna en uppmuntrande kommentar. Jag tycker inte att det är nån större skillnad mellan män och kvinnor i spåret. Kvinnor är kanske lite mer

Det kanske är så att man i Sverige är mindre benägen att hälsa på okända. När cyklister möts på vägar, speciellt om man åker på racercykel, brukar man vinka åt varandra. Om man själv vinkar får man oftast svar. Den tyska hälsningen är mycket generösare. D

Jag brukar hälsa (le och nicka), och de allra flesta gör samma tillbaka. Kanske för att jag har vita strumpor? Hejarop får jag dock bara av de som sitter i gräset vid vägkanten eller på parkbänkar med en ölburk i handen...

Jag tycker inte det är fler killar än tjejer som hälsar, jag försöker alltid att hälsa med ofta får man inget hej tillbaka eller så stirrar personen stint i marken eller på något annat viktigt.

(L)