Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad roligt att jag fick många svar - jag tycker att man kan väl nicka eller ler, det ger postiva känslor. Jag nickar & ler när jag bemöter folk på löparrunda men ack många killar ser "sura" ut - sorry ni killar som faktiskt nickar/ ler.

Jo kan hålla med

Dom allra flesta brukar hälsa tillbaka om man själv hälsar först! Det gäller alltså att våga ta försa steget 😀

Jag gör det 🙂 därmed min fråga....de som känner mig vet att jag bjuder alltid på ett leende & om möjligt ( dvs inte springer) uppmuntrande ord.

Kom igen allihopa - vi ska våga först & bjuda på första "hälsning" (t+)
Tack Karin - må gott!

Lustigt. När jag möter en man (30+) när jag tränar landsvägscykel så nickar / hälsar han tre gånger av fyra (om han också sitter på en racer). Men ingen kvinna har någonsin, under alla år, hälsat. Inte heller när jag löptränat har någon kvinna någonsin ni

Jag tänkte på det här nu på morgonen under min runda... Jag testade att nicka och le lite käckt till andra som också var ute, men ingen nickade eller log tillbaka. Jag kom på mig själv med att fundera på hur jag normalt sett gör, och insåg att jag nog var

Roligt JOnas - ingen som har nickat på mig / den där handvinken när jag har cyklat på landsväg - kanske för att jag jag inte är någon riktig proffs 🙁 Jag som alltid gör det.... nicka med handen menar jag inte vara sur .... 😉

Vi ger inte upp ok mina fu

Nickar/hälsar på alla jag möter som också springer, ser de riktigt trötta ut händer det att det blir tummen upp!

Jag tycker faktiskt också att övervägande delen av de "hälsande" är män. Men å andra sidan möter jag nog fler män än kvinnor som springer. Själv försökter jag nicka/hälsa till alla som är ute i samma ärende, dvs. löpare. Stolpgångare och promenerare får l

Huga, här känner man sig lite asocial. Jag tar nog aldrig initativet själv men brukar försöka svara på nickar och hälsningar men kanske 3 gånger av 4. Fjärde gången är för att jag tänkte på annat eller blev paff att någon hälsade. Vanligast är nog äldre m

Jag känner mig nästan anti-social nu, men vad är skälet till att hälsa? Att man "gör samma sak"? Hälsar ni på folk när ni är och handlar också? En liten "jaså, här står du och väljer gurka.."-nick i all vänlighet?

Söker ni ögonkontakt för att hälsa elle