Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför får jag alltid håll?
You need to log in to create posts and topics.

ja jag känner igen mig där Malin...på ett ungefär 🙂

Jag har alltid trott det var mjälten som krampade då den tvingas buffra blodvolymen snabbt... Så fel man kan ha!

Jag vet inte heller vad håll beror på heller men har tidigare hållt sten eller kotte och det har funkat. Men det var länge sedan jag hade det.
Mjälten sitter förreesten på vänster sida, men man kan ju ha ont på ett ställe fastän orsaken till det onda sitt

Jag måste ha tre timmar mellan måltid och hårdare träning eller tävling.Annars får jag också håll.det påverkar mycket vad man har ätit denna dag.Tyngre mat då får man säkert håll lättare. Det påverkar även tiderna vad man får.Har testat.Det är inte heller

Att hålla nåt i händerna funkar bra. Sprang en halvmara i somras med telefonen i ena handen (pga gravid fru), efter halva loppet tänkte jag att jag lägger luren i fickan - direkt fick jag håll... När jag tog tillbaka telefonen i handen igen så blev det ge

jag brukar till exp äta en banan 25 min innan cirka. 😀

Det finns vissa undersökningar som tyder på att det hänger ihop med en ensidig andning, att man alltid andas ut när man sätter i högerfoten t.ex. Det stämmer i alla fall med mina egna erfarenheter där jag blev av med min håll genom att kontrollera andning

Jag andas alltid i rytm med mina fotnedsättningar. Använder lite olika teknik beroende på hur långt och hur fort jag springer. Hat inte problem med håll...

Jag besväras inte så mycket men får håll ibland, då håller jag nåt i handen på motstående sidan. Det lättar nästan genast.

det där med andningen ska jag testa!
Nåt vill jag kunna göra eftersom det gör så fruktansvärt ont, måste ibland till och med stanna för att det hugger i varje in och utandning.
Men hålla saker i händerna har jag provat hundra gånger utan resultat, det fun