Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför får jag alltid håll?
You need to log in to create posts and topics.

Jo, jag andas också i rytm med mina fotnedsättningar, men jag varierar så att jag inte alltid andas ut på samma fot. Och jag andas ut kontrollerat, över två till tre nedsättningar, utan att flåsa (så tt det nu går :-)) Funkar i alla fall bra för mig.

Håll gör ont på vänster sida, nånting med magsäcken att göra. Har du ont på höger sida beror det förmodligen på att diafragman inte hänger med. Det kommer förmodligen lätta när du tränat mer.

Jag inbillar mig att jag oftare fick håll förr gämfört med nu.

Jag har inte direkt ökat löpträningen utan kör det i perioder som tidigare men den stora skillnaden för mig är nog en starkare bål då jag tränat detta mycket för klättringens skull.

En annan

hmm ja det där med uppvärmning kanske kan vara nåt?
Och som nämnt det där med andningen....idag gick det bra o springa i varje fall....sprang dock inte så länge då jag legat på latsidan över en vecka.
Men jag får ett knepigt håll...på höger sida ungefär i

Har just själv haft hemska problem med håll. Brukar inte ha det. Och fortsatte springa på fort ändå. Har haft ont i ett par dagar i diafragman eller vad det nu är. Kanske ska man ta det försiktigare än så.

Själv så löp tränade jag ca 20 min efter man har ätit mat visst fick man håll men efter ca 3-5 gånger så försvann hållen och nu får man det aldrig.

Mitt hållproblem vill då aldrig försvinna... men jag försöker fokusera på min andning och det verkar gå skapligt hittills...

Men Therese...jag har funderat ett tag på det här och jag tror att du ska springa så "långsamt som du bara kan"....dvs som vi FunBeat Streak Runners säger som får dig diskvalificerad under en gångtävling....Kör detta å du kommer inte att få håll...Bombis

Åh men varför det? Jag springer på 7,24 i snitt...
I vilket fall så är det värdelöst att få håll var och varannan gång...men idag gick det bra...hållet kom sista kilometern, bara att kämpa på... det gjorde inte så fruktansvärt ont som det kan göra som tu

Jag som är fet o otränad,har börjat springa lite, eller ja nånstans mellan 7-8 minuter/km kanske inte klassas som springa riktigt ;). Men jag får oxo brutalt håll från blindtarmsområdet mest men även uppåt axeln ibland , varierar lite men nu börjar det bl