Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 15:52Det finns nog löpare som har liknande sätt att springa, men det är kanske inte så vanligt på längre distanser. Trots allt används ju harar lite då och då, och det är sällan man ser Juri Borschakovski dra upp tempot själv...
Det finns nog löpare som har liknande sätt att springa, men det är kanske inte så vanligt på längre distanser. Trots allt används ju harar lite då och då, och det är sällan man ser Juri Borschakovski dra upp tempot själv...
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 15:59Visst kan du tjäna lite på att ligga bakom en löpare och visst måste man ha en kanonspurt för att vinna VM/OS-guld i löpning. Men här pratar vi om marginalerna, det gör vi inte när det gäller cykel.
Ibland har vi sett Yuriy Borzakovskiy leda från start
Visst kan du tjäna lite på att ligga bakom en löpare och visst måste man ha en kanonspurt för att vinna VM/OS-guld i löpning. Men här pratar vi om marginalerna, det gör vi inte när det gäller cykel.
Ibland har vi sett Yuriy Borzakovskiy leda från start
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 16:57Och jag inser (har jag iofs gjort tidigare) att jag inte är så seriös löpare som mina resultat kanske indikerar. Jag prioriterar att ha roligt framför effektiv träning. Exempel på detta är att jag tävlar för mycket (som jag tycker är roligt), vilket gör a
Och jag inser (har jag iofs gjort tidigare) att jag inte är så seriös löpare som mina resultat kanske indikerar. Jag prioriterar att ha roligt framför effektiv träning. Exempel på detta är att jag tävlar för mycket (som jag tycker är roligt), vilket gör a
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 17:02Nu tävlar jag också som träning och då blir det mer offensivt, så jag sitter inte bara på hjul utan ibland så sprätter man till med de krumma benen.
Adamsson sade något vettigt för ett par år sedan om en tallriksmodell:
Att man har en tallrik med "kraft-
Nu tävlar jag också som träning och då blir det mer offensivt, så jag sitter inte bara på hjul utan ibland så sprätter man till med de krumma benen.
Adamsson sade något vettigt för ett par år sedan om en tallriksmodell:
Att man har en tallrik med "kraft-
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 17:04Markus, men då får du aldrig reda på vilka tider som du skulle kunna ha gjort. Jag kan minnas fel, men vill minnas att det var ett TV-program med Gunde och Patrik som gäster, där man diskuterade Patriks rökning. Han hävdade, att han ändå slog Världsrekord
Markus, men då får du aldrig reda på vilka tider som du skulle kunna ha gjort. Jag kan minnas fel, men vill minnas att det var ett TV-program med Gunde och Patrik som gäster, där man diskuterade Patriks rökning. Han hävdade, att han ändå slog Världsrekord
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 17:12Rökningen gjorde med viss sannolikhet att Patriks fotisättning var mer exakt än om han var nervös. Jag tror att Patrik var otroligt seriös men han var också en rebell som har/hade åsikter som vissa förbundspampar hade svårt att svälja.
Rökningen gjorde med viss sannolikhet att Patriks fotisättning var mer exakt än om han var nervös. Jag tror att Patrik var otroligt seriös men han var också en rebell som har/hade åsikter som vissa förbundspampar hade svårt att svälja.
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 17:47Givetvis var Patrik seriös. Man slår inte världsrekord i en stor sport på enbart talang och lite träning.
Givetvis var Patrik seriös. Man slår inte världsrekord i en stor sport på enbart talang och lite träning.
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 18:19Fast viktigast för mig är fortfarande att ha kul. Jag måste inte veta exakt hur bra jag kan bli. Det räcker gott med ~12.5s, <25s, <55s, <2min, <4min, ~8:45, ~15:30, <32min, 1:12 samt under 2:40 på maran för min del. Och när jag (förhoppningsvis) nått dit
Fast viktigast för mig är fortfarande att ha kul. Jag måste inte veta exakt hur bra jag kan bli. Det räcker gott med ~12.5s, <25s, <55s, <2min, <4min, ~8:45, ~15:30, <32min, 1:12 samt under 2:40 på maran för min del. Och när jag (förhoppningsvis) nått dit
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 20:21Håller helt med dig Markus...glädjen i löpningen ..hur fort eller hur långsamt det nu går är väl då ändå det viktigaste i sammanhagnet. Å så tycker jag att vi har ett om än litet missionerande uppdrag som löpare: Försöka få med andra att börja kuta...gamm
Håller helt med dig Markus...glädjen i löpningen ..hur fort eller hur långsamt det nu går är väl då ändå det viktigaste i sammanhagnet. Å så tycker jag att vi har ett om än litet missionerande uppdrag som löpare: Försöka få med andra att börja kuta...gamm
Quote from Fredric Lagerström on 1 July 2009, 21:16Jag är ungefär lika gammal som Patrik Sjöberg. Han kanske är nåt år yngre eller så bara. Vi är Öisare båda två (t+)
Jag o mina kompsiar var på Slottskogsvallen på kvällarna och hoppade tresteg och liknande, vi var 14-16 år gamla. Vi höll även på med höj
Jag är ungefär lika gammal som Patrik Sjöberg. Han kanske är nåt år yngre eller så bara. Vi är Öisare båda två (t+)
Jag o mina kompsiar var på Slottskogsvallen på kvällarna och hoppade tresteg och liknande, vi var 14-16 år gamla. Vi höll även på med höj