Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför gör ni det?
You need to log in to create posts and topics.

I min släkt blir man betraktad som närmast galen om man cyklar 5-6 mil, eller tar en långpromenad på 4 timmar. Jag fick frågan av min syster:

- Men varför? Men varför så extremt, varför så långt och länge??

...och jag kunde knappt svara på det.

- Det ä

Susse, de säger så bara för att de får dåligt samvete för att de är soffpotatisar. Jag brukar svara "för att jag kan, det kan inte du". Eller "jag bryr mig om min hälsa och min kropp, det borde du också göra". Det tar skruv!!! Visst, man får lite ovänner

Nedsättande och nedsättande, hehe. Det kändes som jag var på väg att få en psykisk diagnos bara. 😀

Ett annat svar som retar dem är:

- För att jag har tid! Det har inte du!

Susse, får man höra de varje dag hela tiden, tröttnar jag.

Bruse, hon tränar gymnastik en timme i veckan. Då är man tydligen normal. 😉

Gränserna flyttas ju mer man cyklar. För några år sedan tyckte jag 5 mil var en riktig långtur. 🙂 En kompis har blivit sån där Randonneur, eller vad det heter, och körde 30 mil förra helgen och 20 mil denna. Det tycker jag är lite galet. Men samtidigt s

Ser man statistiskt sett över befolkning när hon det. Men är det "normalt" att över 30% är överviktiga?

Frågan var varför ja... 40-årskris helt klart! 😀

Jag gillar att göra saker där utgången inte är helt given, när man inte vet om man kommer att klara av det, eller vad det blir för väder ...
Lite äventyr i den grå vardagen.
( jo, jag gillar randonné cykling)

Håller med Nisse. En del dagar pirrar det extra i kroppen och man får lust för lite jädrar anamma. En riktig genomkörare. Det är skoj med utmaningar, man känner sig himla nöjd efteråt.