Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför gör ni det?
You need to log in to create posts and topics.

Enklast möjliga svar: För att det är kul och för att jag kan!

Man kan ju alltid cykla till Mount Everest och klättra upp utan syrgas och sen cykla hem igen.

...eller träna i ur och skur för att vinna ett VM.

Ämnet är intressant tycker jag!

Såhär nyss hemkommen från 7 mil i regn och blåst, så är det ju onekligen en intressant fråga!
Men om jag får basta och duscha lite först, så är jag nog benägen att verka mer positiv och komma med ett konventionellt svar om att det är kul att känna att man

En del knarkar andra super,vissa klättrar i berg eller hoppar fallskärm.
En del galningar cyklar,lååångt.
Alla gör det för att kroppen söker ruskänsla.

Jag blir lika euforisk över alla mina intressen så länge de varar. En gång låg jag och fotade myror i 2 timmar. Det blev 400 st bilder, varav 18 st som jag sparade.

Drivkraften? Jadu...

För att enligt mina referenser - Mår bra!

För att det är skönt, meditativt och hälsosamt. Cykla så jag får ont brukar jag undvika då det varken är skönt eller meningsfullt.

I mitt fall brukar de flesta bli förvånade över att jag med min kroppshydda orkar cykla runt så långt. Fast det är inte så

En rutinerad (och meriterad) cyklist (och spinninginstruktör) som jag känner formulerade det rätt bra: "Jag tränar inte för att bli yngre, jag tränar för att kunna bli äldre."

Eller: “Those who think they have no time for bodily exercise will sooner or l

"Har man inte tid att träna - har man inte tid att må bra!"

Liknande citat jag läst någonstans.

Ibland är det yngre som inte kan hänga med och ibland är det bara för att jag kan o de själva aldrig skulle ha psyket att träna cykel.

Ungefär som när någon köper något med ett högt riktpris och andra tycker:
Vad ska XX ha den till?

Svaret på ovanståend