Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:02Fanns det sådana undersökningar och alla var överens om resultaten vore det ju enkelt - gör inte så!
Fanns det sådana undersökningar och alla var överens om resultaten vore det ju enkelt - gör inte så!
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:43Åke, du kan väl föregå med gott exempel och langa några undersökningar som visar att löpare med hög stegfrekvens och framfotsisättning är mer förskonade från skador än andra?
Åke, du kan väl föregå med gott exempel och langa några undersökningar som visar att löpare med hög stegfrekvens och framfotsisättning är mer förskonade från skador än andra?
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:03Åke.
Jag skrev ganska. det finns andra som också konstaterat samma som jag.
Jag är tyvärr Åke ej ensam om att se.
Sedan att du tillhör typen som drar till med alla är upp till dig.Som senare skrevs:
Vad finns för bevis att framfota + VFF hjälper?Il
Åke.
Jag skrev ganska. det finns andra som också konstaterat samma som jag.
Jag är tyvärr Åke ej ensam om att se.
Sedan att du tillhör typen som drar till med alla är upp till dig.
Som senare skrevs:
Vad finns för bevis att framfota + VFF hjälper?
Il
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 13:15Om vi nu hamnat på superlätta skor = minimalistiska och barfota så finns denna artikel:
http://www.lopningforalla.se/index.php/kunskap/924-barfotalopning-del-2
Om vi nu hamnat på superlätta skor = minimalistiska och barfota så finns denna artikel:
http://www.lopningforalla.se/index.php/kunskap/924-barfotalopning-del-2
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 21:41K-G_Det var intressant läsning, risk för skador nämner dom väldigt ofta, bra träning om den görs med försiktighet, dom nämner ju även att det bör vara träning med olika skor, med olika egenskaper. Jag räknade nyss ut att jag gjort 140 mil med mina tunga s
K-G_Det var intressant läsning, risk för skador nämner dom väldigt ofta, bra träning om den görs med försiktighet, dom nämner ju även att det bör vara träning med olika skor, med olika egenskaper. Jag räknade nyss ut att jag gjort 140 mil med mina tunga s
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 22:01Conny.
Vem vill bli skadad?
Nu startade jag 1982 skadad för resten av livet i mina knän så jag var van.
Nya skador ville jag ju ej ha.
Fick råd just om att använda så många fotbeklädnader som möjligt.
Ett annat "knäppråd" var att ju längre du springer
Conny.
Vem vill bli skadad?
Nu startade jag 1982 skadad för resten av livet i mina knän så jag var van.
Nya skador ville jag ju ej ha.
Fick råd just om att använda så många fotbeklädnader som möjligt.
Ett annat "knäppråd" var att ju längre du springer
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 22:39Jo, det är nog sant som du säger, många råd tycker man låter helt fel, därför lyder man dom inte, så har det varit för mej, jag har läst mängder utav löparböcker, men inte tagit till mej utav goda råd, jag har inte kunnat förstå varför dom varit rätt, man
Jo, det är nog sant som du säger, många råd tycker man låter helt fel, därför lyder man dom inte, så har det varit för mej, jag har läst mängder utav löparböcker, men inte tagit till mej utav goda råd, jag har inte kunnat förstå varför dom varit rätt, man