Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Välkommen till mitt lantställe om du vill se huggorm! 😀 Vi har bl a en sly- och grässlänt (med långt gräs) nedanför tomten där jag brukar plocka hallon och smultron. Där får man passa fossingarna.....

Jag är inte rädd för huggorm men jag vill inte tramp

Värmen kanske är en förklaring. Gillar inte när det är kallt men gillar heller inte när det är för varmt 🙂 Ser dem ju inte på vintern och är mest ute och går/springer/fixar när det blivit lite kallare och mörkare.

ok,för att spinna vidare på lättviktare,vad är det för er under 200g eller,beror ju lite på vilka sträckor man springer.

Sprang förr ( 60-talet ) i enbart lätta skor. Det fanns inga andra.
Längsta sträcka var då 25 km runt Delsjöarna i Göteborg.

Det var i längsta laget med mina dåliga knän utan skohjälp.

På 80-talet började jag om. Testade lätta skor utan extra tillsats

Fast vad är "försiktig"? Jag tror inte ett ögonblick på att tjockskor skyddar ett smack!

DÄREMOT så tror jag på att göra förändringar långsamt och av det skälet kan det vara bra att öka sitt användande av lättare skor med försiktighet. Men man lurar sej

Åke.
Vetenskapliga referenser har visat sig väl ofta baserade på ett litet antal försöksobjekt så de bör också tas med en nypa salt.

Jag baserar mina omdömen på möten med 1.000-tals löpare.
Har deltagit i säkert 2.000 löptävlingar + en mängd andra idro

"Antalet skador ökar är väl ganska välkänt. Tyvärr kanske mest dokumenterat på Forum - typ Funbeat. "

Ja det är ju välkänt. Tyvärr är alla inlägg om skadeökningar skrivna av samma person - KG.

Appappapp Åke!
Lyssna och lär, vi har här att göra med "Sveriges meste barfotalöpare".. BILD:http://www.greatlakesfisherman.com/forums/images/smilies/rotflmao.gif

Är inte ett av problemen att de "mer faktabaserade och grundläggande teorier om det optimala löpsteget" som finns går isär och inte är eniga?

Det finns väl inte så många undersökningar som säger att högre stegfrekvens och fram- elller mittfotsisättning är dåligt?

Men om så är fallet, skicka länkar!