Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 22:05Här finns en beskrivning hur man gör riktigt coola fotbeklädnader
http://www.hollowtop.com/sandals.htm
Här finns en beskrivning hur man gör riktigt coola fotbeklädnader
http://www.hollowtop.com/sandals.htm
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 00:37I kväll orkar jag inte vara med och diskutera olika saker. Gav mej ut och letade efter kantareller, skulle undersöka ett svårtillgängligt, spännande ställe, som jag trodde ingen annan skulle vilja plocka på. Och jag hittade ett ställe med mycket svamp, fö
I kväll orkar jag inte vara med och diskutera olika saker. Gav mej ut och letade efter kantareller, skulle undersöka ett svårtillgängligt, spännande ställe, som jag trodde ingen annan skulle vilja plocka på. Och jag hittade ett ställe med mycket svamp, fö
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:54Lättviktsskor har jag ej på mig när jag letar svamp. 🙂
Har mängder av stigar runt i kring, men vid sidan mycken lera + brännässlor.
Det blir stövlar som jag understundom joggar i när jag befinner mig på stig. 😉
Lättviktsskor har jag ej på mig när jag letar svamp. 🙂
Har mängder av stigar runt i kring, men vid sidan mycken lera + brännässlor.
Det blir stövlar som jag understundom joggar i när jag befinner mig på stig. 😉
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 21:49Hej K-G! Jag hadde mina blytunga skyddskor vid svampletningen, det är något för huggormarna att bita i, och min Garmin Forerunner 305, jag gick lite över 9 km igår, jag fortsatte att utforska skogen idag, har gått 7,5 km och hittat en bra skörd kantarelle
Hej K-G! Jag hadde mina blytunga skyddskor vid svampletningen, det är något för huggormarna att bita i, och min Garmin Forerunner 305, jag gick lite över 9 km igår, jag fortsatte att utforska skogen idag, har gått 7,5 km och hittat en bra skörd kantarelle
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 11:03Just det du nämner Conny gör att jag absolut inte vill springa omkring oskodd i skogen - huggormar. Där vi har vårt lantställe och där jag alltså har bäst möjlighet att springa i skogen finns det ganska mycket huggorm. Jag vill se marken där jag springer
Just det du nämner Conny gör att jag absolut inte vill springa omkring oskodd i skogen - huggormar. Där vi har vårt lantställe och där jag alltså har bäst möjlighet att springa i skogen finns det ganska mycket huggorm. Jag vill se marken där jag springer
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 21:42Jag håller med, det är otäckt ifall man inte ser ordentligt var man trampar, oftast gör man det i svamp-terräng, men ibland behöver man ta sig över något kalhygge med hallonbuskar, och det undviker jag i det längsta. När det gäller huggormar såg jag ett a
Jag håller med, det är otäckt ifall man inte ser ordentligt var man trampar, oftast gör man det i svamp-terräng, men ibland behöver man ta sig över något kalhygge med hallonbuskar, och det undviker jag i det längsta. När det gäller huggormar såg jag ett a
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 08:07Varför inte också samma löpsteg hela tiden?
Om man alltid gör saker på samma sätt så borde väl livet bli enklare. 🙂Men blir det bättre?
Tillhör ju den jätteäldsta gruppen här på Funbeat. Fick tidigt lära mig att man skulle variera sig - inte bara v
Varför inte också samma löpsteg hela tiden?
Om man alltid gör saker på samma sätt så borde väl livet bli enklare. 🙂
Men blir det bättre?
Tillhör ju den jätteäldsta gruppen här på Funbeat. Fick tidigt lära mig att man skulle variera sig - inte bara v
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 08:51Jag har för första gången sett en huggorm och då bor jag ändå på landet. T.o.m. 3st samt massa kopparödlor.
Jag har för första gången sett en huggorm och då bor jag ändå på landet. T.o.m. 3st samt massa kopparödlor.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 15:40Jag har en kännsla av att huggormar, solar gärna på varma vägar på våren, tröttnar sedan, eller inte hinner, dom gör som många kvinnor brukar göra, skall man se huggorm nu bör man vara ute tidigt på dagen, dom är troligtvis morgonpigga, liksom många andra
Jag har en kännsla av att huggormar, solar gärna på varma vägar på våren, tröttnar sedan, eller inte hinner, dom gör som många kvinnor brukar göra, skall man se huggorm nu bör man vara ute tidigt på dagen, dom är troligtvis morgonpigga, liksom många andra
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 17:42Japp, huggormar lägger sig där det är varmt eftersom de är växelvarma. Alltså är det extremt sällan man hittar huggorm i högt gräs eller på bra svampställen till exempel. Om man vill undvika dem så gäller det att hålla sig borta från soliga södersluttning
Japp, huggormar lägger sig där det är varmt eftersom de är växelvarma. Alltså är det extremt sällan man hittar huggorm i högt gräs eller på bra svampställen till exempel. Om man vill undvika dem så gäller det att hålla sig borta från soliga södersluttning