Quote from Catharina Brattlin on 11 August 2011, 21:42Olle, breda framfötter brukar, i min värld, innebära nedsjunkna främre fotvalv. Ganska vanligt att kvinnor, som har varit gravida, drabbas av det. Helt pltösligt kan de inte ha de där snygga pumpsen längre för att foten är för bred...
Är det något som ka
Olle, breda framfötter brukar, i min värld, innebära nedsjunkna främre fotvalv. Ganska vanligt att kvinnor, som har varit gravida, drabbas av det. Helt pltösligt kan de inte ha de där snygga pumpsen längre för att foten är för bred...
Är det något som ka
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 21:53Sylvia, fotvalven är nästan lika höga och fina som vanligt, jag har bara ankfötter. Fötterna har dessutom blivit bredare ju starkare de blivit av löpningen och som om det inte vore nog har jag blivit mycket kinkigare med passformen på skor sedan jag börja
Sylvia, fotvalven är nästan lika höga och fina som vanligt, jag har bara ankfötter. Fötterna har dessutom blivit bredare ju starkare de blivit av löpningen och som om det inte vore nog har jag blivit mycket kinkigare med passformen på skor sedan jag börja
Quote from Catharina Brattlin on 11 August 2011, 21:59Fast Olle, vi har ju fotvalv i framfoten också! Inte bara i hålfoten, som Du har höga. Sen tror jag att vi har ett tredje fotvalv på utsidan av foten också...
Fast Olle, vi har ju fotvalv i framfoten också! Inte bara i hålfoten, som Du har höga. Sen tror jag att vi har ett tredje fotvalv på utsidan av foten också...
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 22:07Som sagt, alla fotvalv är rätt höga, även det i framfoten. Det främre är mer flexibelt än det var innan skulle jag tro däremot eftersom jag fått ordentligt ökad rörlighet i tårna.
Som sagt, alla fotvalv är rätt höga, även det i framfoten. Det främre är mer flexibelt än det var innan skulle jag tro däremot eftersom jag fått ordentligt ökad rörlighet i tårna.
Quote from Catharina Brattlin on 11 August 2011, 22:11OK, det är skert så. Det är bara det att jag själv upplever att mina framfötter har blivit bredare under tiden jag har löpt barfota, trots gedigen fotgympa i kombo. Då kan man ju fundera på vad det beror på?
För, den ortoped jag pratade med härförleden s
OK, det är skert så. Det är bara det att jag själv upplever att mina framfötter har blivit bredare under tiden jag har löpt barfota, trots gedigen fotgympa i kombo. Då kan man ju fundera på vad det beror på?
För, den ortoped jag pratade med härförleden s
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 22:19Olle_ Jag har funderat mycket nog genom åren, jag är glad att jag hittat en lösning på problemet, som tycks fungera bättre, och är inte beredd att gå tillbaks till det gamla. Det finns folk innom industrin som vänjer sig vid vissa ensidiga rörelser, andra
Olle_ Jag har funderat mycket nog genom åren, jag är glad att jag hittat en lösning på problemet, som tycks fungera bättre, och är inte beredd att gå tillbaks till det gamla. Det finns folk innom industrin som vänjer sig vid vissa ensidiga rörelser, andra
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 22:25Jag har en teori om att det helt enkelt är så att musklerna behöver mer plats och därför breder tårna ut sig som en solfjäder. Titta på den här bilden av fotsulans muskler: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/Gray443.png För mig är det i al
Jag har en teori om att det helt enkelt är så att musklerna behöver mer plats och därför breder tårna ut sig som en solfjäder. Titta på den här bilden av fotsulans muskler: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/Gray443.png För mig är det i al
Quote from Catharina Brattlin on 11 August 2011, 22:28Tack Olle, det låter logiskt! Och mtp att jag numera kan göra "vågen" och spreta brett med alla tår så borde jag inte bekymra mig över vad ortopeden sa om breda framfötter?
Skönt! 🙂
Tack Olle, det låter logiskt! Och mtp att jag numera kan göra "vågen" och spreta brett med alla tår så borde jag inte bekymra mig över vad ortopeden sa om breda framfötter?
Skönt! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 22:29Än en gång.
Kanonbra skrivet Conny. (t+)Om jag får lägga till så har Conny klarat av saker som ni andra antagligen bara kan drömma om.
Han har insett att han är en personlighet, vilket vi alla är.Alla är ej lika stöpta. Tack och lov.
Än en gång.
Kanonbra skrivet Conny. (t+)
Om jag får lägga till så har Conny klarat av saker som ni andra antagligen bara kan drömma om.
Han har insett att han är en personlighet, vilket vi alla är.
Alla är ej lika stöpta. Tack och lov.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 22:31Olle.
Har man ankfötter och dessutom "blaar" ( utvikta fötter ) så har man lättare att klara ultralopp.
Ej vetenskapligt bevisat, men i verkligheten ser det ut att stämma.
Olle.
Har man ankfötter och dessutom "blaar" ( utvikta fötter ) så har man lättare att klara ultralopp.
Ej vetenskapligt bevisat, men i verkligheten ser det ut att stämma.