Quote from Guest on 2 January 2010, 19:55Jag undrar över en sak, och det är varför de flesta marathonlöpare (antagligen löpare på motionsnivå och elitmotionsnivå) nästan alltid håller sina långpass under tre mil? När jag läste runt på olika personers sidor här på funbeat verkar det vara väldigt
Jag undrar över en sak, och det är varför de flesta marathonlöpare (antagligen löpare på motionsnivå och elitmotionsnivå) nästan alltid håller sina långpass under tre mil? När jag läste runt på olika personers sidor här på funbeat verkar det vara väldigt
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:05För det sliter mer än det gör nytta - blir mitt svar.
Själv är jag ingen marathonlöpare så jag bör kanske låta bli att svara på frågan (har dock sprungit 12st, men inriktar träningen på kortare sträckor).
För det sliter mer än det gör nytta - blir mitt svar.
Själv är jag ingen marathonlöpare så jag bör kanske låta bli att svara på frågan (har dock sprungit 12st, men inriktar träningen på kortare sträckor).
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:11Stefan.
Vill du springa långt - gör det.
Hade du sprungit på 80-talet hade du fått lägga till ett antal km. 😉Av nån dåtida anledning gick vi som sprang längst minst sönder.
Men det var då det.Alla varnade då för fart,
i dag finns många som anser att
Stefan.
Vill du springa långt - gör det.
Hade du sprungit på 80-talet hade du fått lägga till ett antal km. 😉
Av nån dåtida anledning gick vi som sprang längst minst sönder.
Men det var då det.
Alla varnade då för fart,
i dag finns många som anser att
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:15Jag säger precis som Markus, det sliter mer än det ger.
Risken att tappa ett antal träningspass efter just ett "för" långt pass är överhängande och i och med det så tappar man kontinuiteten som är det som är riktigt viktigt!Jag blir för sliten efter fö
Jag säger precis som Markus, det sliter mer än det ger.
Risken att tappa ett antal träningspass efter just ett "för" långt pass är överhängande och i och med det så tappar man kontinuiteten som är det som är riktigt viktigt!
Jag blir för sliten efter fö
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:29Jag tror som K-G att det i många fall är en vana och en mental föreställning.
När jag springer långpass nu för tiden, särskilt i säsongsuppstarten när kroppen inte är van håller jag min puls i samma lågintensiva zon hela passet och när pulsen börjar sti
Jag tror som K-G att det i många fall är en vana och en mental föreställning.
När jag springer långpass nu för tiden, särskilt i säsongsuppstarten när kroppen inte är van håller jag min puls i samma lågintensiva zon hela passet och när pulsen börjar sti
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:45Ingen dum ide`Stefan,tänk på att löpa väldigt lugnt bara.Förra vintern låg jag på 30-35 km och det gav resultat kan jag säga!!(t+)
Ingen dum ide`Stefan,tänk på att löpa väldigt lugnt bara.Förra vintern låg jag på 30-35 km och det gav resultat kan jag säga!!(t+)
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:47För att "folk" är för stressade och inte hinner träna ordentligt. Marathonträning? Spring fulldistansen men ta det jävligt lugnt, och varva med kortare långdistanser som kanske går lite fortare. Och tro inte att en average svenne-löpare som joggat oregelb
För att "folk" är för stressade och inte hinner träna ordentligt. Marathonträning? Spring fulldistansen men ta det jävligt lugnt, och varva med kortare långdistanser som kanske går lite fortare. Och tro inte att en average svenne-löpare som joggat oregelb
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 21:38Instämmer med Maria H, och jag vill ju göra bra tider även på kortare distanser.
Instämmer med Maria H, och jag vill ju göra bra tider även på kortare distanser.
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 21:49Trevligt att höra Peter! Jag kan tänka mig att de längre långpassen över 30 km ger bra resultat, bara man får in regelbundenheten, och kör dem tillräckligt sakta till en början så att kroppen vänjer sig.
Tack för de blandade tipsen så här långt! Inspirer
Trevligt att höra Peter! Jag kan tänka mig att de längre långpassen över 30 km ger bra resultat, bara man får in regelbundenheten, och kör dem tillräckligt sakta till en början så att kroppen vänjer sig.
Tack för de blandade tipsen så här långt! Inspirer
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 21:59Om du vill ha fler exempel kan jag bidra med mitt i alla fall.
I dagsläget 18-21km då jag nästan inte sprungit några långpass alls på ett år nu och det gäller att börja lite försiktigt. Snart kommer jag dock ha 22-25km som standardlängd, längre än så vor
Om du vill ha fler exempel kan jag bidra med mitt i alla fall.
I dagsläget 18-21km då jag nästan inte sprungit några långpass alls på ett år nu och det gäller att börja lite försiktigt. Snart kommer jag dock ha 22-25km som standardlängd, längre än så vor