Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror på långa långpass med fartökningar. Sista månaderna inför en mara vill jag ha ett antal långpass på över 30 km. Ofta kör jag tre pass i veckan på över 25 km sista veckorna men det är bara dom på 30+ som jag räknar som långpass.

Det är kul med re

Jag är avslöjad 😉 När jag började springa maraton så knyckte jag mycket info från engelkspråkiga tips vilket förklarar 32 km som mina längsta långpass då.

Vartefter jag byggde erfarenhet började jag lyssnade på vad min kropp verkade behöva och jag förl

Idag har jag sprungit ett fint L-Å-N-G-P-A-S-S på 18km / 1:28h... trötta ben sista 3-4km, men lyckades ta mig hem utan att förta mig = nöjd 🙂

Inte så förvånande att Mackan och Markus definierar långpass lite olika. Så ska det väl vara när man har fokus på olika distanser. Jag är nog närmare Markus med tidsgränsen på 1:40. Och är inte 25km ett långpass, ja då får man inte ihop så många på ett år

Precis Leffe! Och TS undrade om maratonlöpare och många maratonlöpare mår bra av lite längre långpass.

Jo, men en löpare som undertecknad som ligger på 4-5 mil i veckan kan ju inte jämföras med de som har dubbla dosen. Eller om man istället tittar på löpare över 3:30 i tid jämfört med sub 3 löpare. För mig är långpass över 30km slitiga, oavsett vilken fart

Det är ju klart individuellt hur långa/korta långpassen ska vara, för att vara uppbyggande., men jag tror definitivt att den rådande kulturen påverkar en mentalt.

Springer majoriteten 35-40 km kommer nog de flesta att sikta på det distansspannet som "nor

Om man bara har som mål att inte förfalla till promenad under ett marathon så märkte jag förra året att om jag veckorna innan mitt marathon lyckades springa två tvåtimmarspass på två dagar i följd så orkade jag springa hela marathondistansen i London, vis

Vi som springer är alla olika, mer eller mindre och vi är de vi är.
Kulturerna skiftar, men de drar ju med sig massorna, som kanske inte alltid passar in.

Nuförtiden skall ju väl mycket förändras, därför att sker ingen förändring så är det lika med tillb

Är det inte en fråga om ha ork att hålla tekniken genom hela rundan?

Jag är en tämligen ovan och därtill kortlöpare som de gånger jag fått ont så är det när jag inte orkat hålla emot i löpsteget rundan igenom.