Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 17:54Jag vet varför jag inte löper så många långpass. Det beror på tidsbrist. Jag hoppas dock att jag i år kan registrera flera långpass (min 3 timmar) innan Stockholm marathon.
Jag vet varför jag inte löper så många långpass. Det beror på tidsbrist. Jag hoppas dock att jag i år kan registrera flera långpass (min 3 timmar) innan Stockholm marathon.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 18:27Richard.
Som sprinter skall du hålla de tekniska detaljerna rundan runt.Är du en sådan som tycker om att sträcka ut, så skall du nog tänka tvärsom.
I det långa loppet är det viktigt att hålla sidomuskler i trim.
Det gör du om du "larvar" 😉 dig på de l
Richard.
Som sprinter skall du hålla de tekniska detaljerna rundan runt.
Är du en sådan som tycker om att sträcka ut, så skall du nog tänka tvärsom.
I det långa loppet är det viktigt att hålla sidomuskler i trim.
Det gör du om du "larvar" 😉 dig på de l
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 18:30Absolut Richard, tekniken är väldigt viktig. Det är det som är så bra, anser jag, att springa långt är för att man stärker de musklerna som ger ett bra marathonlöpsteg när man vänjer kroppen vid långa pass. Men man får öka på kilometrarna försiktigt från
Absolut Richard, tekniken är väldigt viktig. Det är det som är så bra, anser jag, att springa långt är för att man stärker de musklerna som ger ett bra marathonlöpsteg när man vänjer kroppen vid långa pass. Men man får öka på kilometrarna försiktigt från
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 18:46Rolf är den enda som nämnt långpass i form av tid.... 3 timmars pass låter för mig bra... även om jag inte når upp till den tiden själv på mina träningspass..
Långpass mellan 2,5 - 3 h borde väl vara lämpliga.
Rolf är den enda som nämnt långpass i form av tid.... 3 timmars pass låter för mig bra... även om jag inte når upp till den tiden själv på mina träningspass..
Långpass mellan 2,5 - 3 h borde väl vara lämpliga.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 19:04Varför löper så få långpass på 35-40 km?
Eller...
Varför löper så få veckomängder på 150-200 km?
Eller...
Varför löper så få snabbdistanser i 3:10 - 3:30/km?
Eller...
Varför tränar folk så lite? Är de simpla motionärer eller??? 😉
Varför löper så få långpass på 35-40 km?
Eller...
Varför löper så få veckomängder på 150-200 km?
Eller...
Varför löper så få snabbdistanser i 3:10 - 3:30/km?
Eller...
Varför tränar folk så lite? Är de simpla motionärer eller??? 😉
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 19:06Varför tränar motionärer så lite???
Varför tränar motionärer så lite???
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 19:12Varför tränar motionärer så lite??
För att vi är just det..MOTIONÄRER....
Varför tränar motionärer så lite??
För att vi är just det..MOTIONÄRER....
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 20:14Varför tränade man tuffare på 80-talet?
Varför tränade man tuffare på 80-talet?
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 20:36Nu anser jag inte mig vara en marathon löpare men ställer ändå frågan.
Borde inte ett långpass avgöras hur länge man tränar?Nu på vintern har jag inga probelm att vara ute och köra 2-3h men efter det behövs det ett värmestuga. Tittar jag exempelvis p
Nu anser jag inte mig vara en marathon löpare men ställer ändå frågan.
Borde inte ett långpass avgöras hur länge man tränar?
Nu på vintern har jag inga probelm att vara ute och köra 2-3h men efter det behövs det ett värmestuga. Tittar jag exempelvis p
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 20:58Haha.....vilken underbar tråd.!?
Stefan frågade varför man på "motionsnivå" inte tränade flera 35 - 40 km pass ...hahahaha.....Otroligt roligt..!? Snacka om humor!
Markus snackar sedan om "simpla motionärer"...men glömde citationstecknena...(Hoppas jag..)
Haha.....vilken underbar tråd.!?
Stefan frågade varför man på "motionsnivå" inte tränade flera 35 - 40 km pass ...hahahaha.....Otroligt roligt..!? Snacka om humor!
Markus snackar sedan om "simpla motionärer"...men glömde citationstecknena...(Hoppas jag..)