Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:01Inte direkt... jag kan läsa en geometritabell så det går inte ut över mig.
Dessutom känner jag inte till någon "damram" med 58cm överrör så för egen del är det ändå inte aktuellt att titta på damcyklar.Men det är oseriöst nog att reducera bike fit till
Inte direkt... jag kan läsa en geometritabell så det går inte ut över mig.
Dessutom känner jag inte till någon "damram" med 58cm överrör så för egen del är det ändå inte aktuellt att titta på damcyklar.
Men det är oseriöst nog att reducera bike fit till
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:18Jag ser daglig dags personer med fantastiska inställningar-geometri på ekipagen så att det skulle vara en normalitet med en bra sittställning tror inte jag på.
Det räcker med att läsa "problem"trådarna på funbeat.
Jag ser daglig dags personer med fantastiska inställningar-geometri på ekipagen så att det skulle vara en normalitet med en bra sittställning tror inte jag på.
Det räcker med att läsa "problem"trådarna på funbeat.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:21http://www.trekbikes.com/au/en/bikes/women/road/madone52wsdu/
http://www.trekbikes.com/au/en/bikes/women/road/madone52wsdu/
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:26Okej, det fanns minst en modell.
Men för att få 58cm överrör ska vi upp i storlek 60. Den har som synes 23cm styrrör vilket gör den oaktuell.
Jag har fortfarande inte förstått varför det skulle vara specifikt kvinnligt med en mer upprätt sittställning?
Okej, det fanns minst en modell.
Men för att få 58cm överrör ska vi upp i storlek 60. Den har som synes 23cm styrrör vilket gör den oaktuell.
Jag har fortfarande inte förstått varför det skulle vara specifikt kvinnligt med en mer upprätt sittställning?
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:36Det var den första jag tittade på så det finns säkert fler modeller. Annars går det att köpa måttbeställda ramar.
Du inser inte att kortare bål-armar innebär ett kortare ovanrör?
Det var den första jag tittade på så det finns säkert fler modeller. Annars går det att köpa måttbeställda ramar.
Du inser inte att kortare bål-armar innebär ett kortare ovanrör?
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:36Skulle tro att det här med sittställningen mest är fördomar om att kvinnor inte vill satsa lika hårt eller gå lika långt för att bli så aero som möjligt..
Skulle tro att det här med sittställningen mest är fördomar om att kvinnor inte vill satsa lika hårt eller gå lika långt för att bli så aero som möjligt..
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:45Det är bara att skaffa en annan styrstam så vad är problemet?
Cyklar i standardgeometri ska kunna säljas till en större kundkrets. Annars finns det måttbeställda lösningar.
Det är bara att skaffa en annan styrstam så vad är problemet?
Cyklar i standardgeometri ska kunna säljas till en större kundkrets. Annars finns det måttbeställda lösningar.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:49Enligt de på Cervelo finns det ingen skillnad mellan män och kvinnor som påverkar ramgeometrin.
Kommenteras i följande klipp (ca 4:50 in i klippet):
http://www.youtube.com/watch?v=D0J2EPH1fZo
Enligt de på Cervelo finns det ingen skillnad mellan män och kvinnor som påverkar ramgeometrin.
Kommenteras i följande klipp (ca 4:50 in i klippet):
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:57Jag är mer intresserad av det där med bredare och smalare styre när vi snackar tempocykel...
Jag är mer intresserad av det där med bredare och smalare styre när vi snackar tempocykel...
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:02Gäller detsamma armarnas längd?
Gäller detsamma armarnas längd?