Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag (170cm) tror nog en 52:a är för stor, en 50:a borde passa bättre. Med långa ben och kort överkropp så borde du kunna få till en riktigt bra tempo-ställning. Med kort överkropp så tror jag att överrörets längd blir det enskilt viktigaste måttet på din

Intressanta synpunkter. Ja, jag har nog också tänkt att benlängden avhjälps genom att höja och sänka sadeln, därför har jag tänkt att det viktigaste måttet måste vara det som du kallar "överrör". Vad bra, då har man lärt sig nåt nytt idag också! Överrör.

Självklart kan du ha roligt på din MTB. All cykling är bra cykling! 🙂

Kör mest på min tempohoj sen jag köpte den inför säsongen 2010 men lvg hojen används flitigt ändå.

Som flera har sagt, div. motionslopp på cykel där det är enda varianten du får ha + svenska cupen i triathlon som jag körde.

Är du under 35 så är det se

Elit el. elit vad jag menade att om man är yngre än 35 så kan man ju köra motionsklass om man inte vill köra drafting!

Nu blir jag lite förvirrad igen. Vad är drafting?

Jag är yngre än 35, men jag kommer nog inte göra mer än ett eller två lopp per år. Det finns andra fritidsintressen som kräver uppmärksamhet under sommarhalvåret. Så någon svenska kuppen kan jag inte tän

Drafting är att ligga "på rulle" bakom en annan cyklist.
Det är oftast förbjudet på tävling, både av säkerhetsskäl och för att det är en "individuell sport".

Det tråkiga med att köra motionsklass istället för seniorklass är ju att man (ofta) inte får s

Jaså? Jag har aldrig kört motionsklass så det visste jag inte

A-ha, ja då visste jag ju vad drafting var. Min man har kört IM i Kalmar tre gånger, och det vet jag att han pratade om att "man får inte ligga på rulle".

Just av den anledningen (kortare simning) har jag anmält mig till masterklassen i Kalmar sprint. De

Varför får man inte simma hela sträckan till etappmålet?