Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nä, då är det folk som inte kan reglerna, eller slappa domare.

Jag fattade det iofs som om flindra var nybörjare på området 😉

Jag är också lite undrande av de triathleter som tränar så mycket cykel på linjecykeln. Det är ju en annan sittställning och en annan cykel! Visst kan jag också tycka att det är roligare att

Okej okej, hold your horses! Jag ska INTE göra någon elitsatsning. 😉
Jag är en före detta soffpotatis med småbarn som blivit väldigt otränad av graviditeter och stillasittande jobb. Jag har nog aldrig varit riktigt vältränad förut heller, mer än att jag

Christer, det är just det som är min fundering också.

@Christer: ser din poäng. Jag tränar i princip alltid på min landsvägshoj, fastän jag tävlar på tempocykeln. Ska jag ligga och nöta en massa mil gör jag det hellre på racern. Benstyrkan och rundtrampet blir ju inte sämre på den cykeln. Tempocykeln har en

(t+) Elin A

Tempohoj är ju kanske inte så kul att cykla i stadsmiljö, eftersom styret inte ger samma kontroll. Förutom att det som nån skrev är lite jobbigare för oss gamlingar med trött rygg. Jag röstar på linjecykel med tempopinnar o finhjul.

Jag har tur, vi bor i skogen. 🙂

Det betyder att oavsett vilken slags cykel det blir senare så måste jag börja med att gå ut till asfalten innan jag kan börja cykla. Sen är det landsvägar åt alla håll och kanter.

Flindra:
Jag började också med att gå ut till asfalten de första rundorna men det funkar rätt bra att cykla på grusväg när man kommit in i det. Bara ta det lite lugnare och undvik de värsta potthålen. Har ännu (ta i trä osv) inte punkat räsern.

Jag vil

Jag ställer mig nog också i heja lvg-cykel-gruppen. Jag har MTB och tempo, men jag känner ofta att jag _väldigt_ gärna skulle ha en lvg-cykel också. Fast det kanske bara är för att man har blivit rätt biten av det där med cyklandet. Det och att det som El