Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 15:22Varför har vi ännu inte i denna tråd kommit ni på antalet hjul/hjulpar per cykel?
Varför har vi ännu inte i denna tråd kommit ni på antalet hjul/hjulpar per cykel?
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 16:32Det är samma regler avseende geometrin på tempo och linje inom UCI.
Det är samma regler avseende geometrin på tempo och linje inom UCI.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 16:36@David: Du har rätt! Min tempohoj är triathlonanpassad och vi har lite mer frihet än vad man har inom cykel.
@David: Du har rätt! Min tempohoj är triathlonanpassad och vi har lite mer frihet än vad man har inom cykel.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 20:21Tycker absolut att du kan köpa tempocykel flindra.
Jag har använt min linjecykel 1 gång sedan jag köpte tempocykel i våras.Många av mina klubbkamrater har linjecyklar som står hemma & dammar. Vi tränar alltid på tempocyklarna (även i grupp)
Så om du kä
Tycker absolut att du kan köpa tempocykel flindra.
Jag har använt min linjecykel 1 gång sedan jag köpte tempocykel i våras.
Många av mina klubbkamrater har linjecyklar som står hemma & dammar. Vi tränar alltid på tempocyklarna (även i grupp)
Så om du kä
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 06:23Kanoners! Tack för alla bra synpunkter.
Kanoners! Tack för alla bra synpunkter.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:30Många olika svar här 🙂
Är det triathlon som är ditt gift ska du nog gå på tempohojen, körde med lvg-hojen en säsong innan jag bytte upp mig till en riktigt tempohoj.
Men sedan började jag köra distanspassen med ett gäng vättern-fantaster för att få li
Många olika svar här 🙂
Är det triathlon som är ditt gift ska du nog gå på tempohojen, körde med lvg-hojen en säsong innan jag bytte upp mig till en riktigt tempohoj.
Men sedan började jag köra distanspassen med ett gäng vättern-fantaster för att få li
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 10:09Då är det väl bara att börja spara då så kan man köpa något på 2012 års cykelrea. 😉
Det är väldigt stora prisskillnader på tempocyklarna har jag sett. Vad är det egentligen som är så mycket bättre på en som kostar 100k jämfört med en som kostar 16k?
Då är det väl bara att börja spara då så kan man köpa något på 2012 års cykelrea. 😉
Det är väldigt stora prisskillnader på tempocyklarna har jag sett. Vad är det egentligen som är så mycket bättre på en som kostar 100k jämfört med en som kostar 16k?
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 10:16Oj, det är mycket det... 🙂 Din fråga är lite som "vad är det för skillnad på en Dacia och en Rolls Royce?".
Materialet som ramen är tillverkad av skiljer sig, vilka komponeneter (växlar, bromsar) som är monterade på cykeln, hjul....
Eftersom det han
Oj, det är mycket det... 🙂 Din fråga är lite som "vad är det för skillnad på en Dacia och en Rolls Royce?".
Materialet som ramen är tillverkad av skiljer sig, vilka komponeneter (växlar, bromsar) som är monterade på cykeln, hjul....
Eftersom det han
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 10:31Tack för tipsen Susanna!
Jag är 168, ganska långa ben och kort överkropp och jättelånga armar (för att vara tjej). Jag ser nog ut som en typisk simmare egentligen. Lite fluffig och bredaxlad, haha!
Jag har spontant tänkt att storlek 52 borde passa. Hur
Tack för tipsen Susanna!
Jag är 168, ganska långa ben och kort överkropp och jättelånga armar (för att vara tjej). Jag ser nog ut som en typisk simmare egentligen. Lite fluffig och bredaxlad, haha!
Jag har spontant tänkt att storlek 52 borde passa. Hur
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 11:09Tycker spontant att strl 52 låter stort, men det skiljer sig väldigt mkt mellan olika fabrikat så du får kolla runt och testa lite.
Ofta går man på en lite ram på en tempohoj för att inte bli för "utsträckt" i tempo-ställningen, blir jobbigt för axlarna.
Tycker spontant att strl 52 låter stort, men det skiljer sig väldigt mkt mellan olika fabrikat så du får kolla runt och testa lite.
Ofta går man på en lite ram på en tempohoj för att inte bli för "utsträckt" i tempo-ställningen, blir jobbigt för axlarna.