Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 16:21Det finns ett intressant undantag för rullskridskoåkare:
Den som åker rullskidor, rullskridskor eller liknande och som färdas med högre hastighet än gångfart skall dock färdas längst till höger om det är lämpligare.
https://lagen.nu/1998:1276#K7P1S3Någo
Det finns ett intressant undantag för rullskridskoåkare:
Den som åker rullskidor, rullskridskor eller liknande och som färdas med högre hastighet än gångfart skall dock färdas längst till höger om det är lämpligare.
https://lagen.nu/1998:1276#K7P1S3
Någo
Quote from Jonny Persson on 30 September 2010, 16:22David: Hofvet ute och cyklar på en onsdagsträning...
http://www.youtube.com/watch?v=bcgQmlw2kLk
David: Hofvet ute och cyklar på en onsdagsträning...
Quote from Fredric Lagerström on 30 September 2010, 16:24Linus: Jag tänker mej naturligtvis att det skulle var fritt fram att cykla med däck 23 mm och mindre även på cykelbanor. Vid nedvarvning och liknande eller när cykelbanan/trafiksituationen är sådan att det är säkert
att cykla snabbt där.Det är möjligt a
Linus: Jag tänker mej naturligtvis att det skulle var fritt fram att cykla med däck 23 mm och mindre även på cykelbanor. Vid nedvarvning och liknande eller när cykelbanan/trafiksituationen är sådan att det är säkert
att cykla snabbt där.
Det är möjligt a
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:27Ja, men det där är en ambulerande hönsgård utan ordning.
Ja, men det där är en ambulerande hönsgård utan ordning.
Quote from Jonny Persson on 30 September 2010, 16:30David: Ingen dum liknelse...
David: Ingen dum liknelse...
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:32Jag gillar deras bildspel om "rullkörning" på hemsidan och sedan är de som ett gäng förskoleungar utan fröken.
Jag gillar deras bildspel om "rullkörning" på hemsidan och sedan är de som ett gäng förskoleungar utan fröken.
Quote from Fredric Lagerström on 30 September 2010, 16:34"Den som åker cykel och som färdas med avsevärt högre hastighet än gångfart skall dock färdas på vägbanan om det är lämpligare."
En bra formulering Anders. Man behöver nog inte hänga upp det på däckdiameter som jag gjorde.
"Den som åker cykel och som färdas med avsevärt högre hastighet än gångfart skall dock färdas på vägbanan om det är lämpligare."
En bra formulering Anders. Man behöver nog inte hänga upp det på däckdiameter som jag gjorde.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 17:28"
"Den som åker cykel och som färdas med avsevärt högre hastighet än gångfart skall dock färdas på vägbanan om det är lämpligare."En bra formulering Anders. Man behöver nog inte hänga upp det på däckdiameter som jag gjorde.
"Nånting i den stilen var
"
"Den som åker cykel och som färdas med avsevärt högre hastighet än gångfart skall dock färdas på vägbanan om det är lämpligare."
"
Nånting i den stilen var
Quote from Bertil Nolheim on 30 September 2010, 17:36Jo, det måste vara nån slags stenålders instinkt.
Det strider ju faktiskt mot all logik.
Jo, det måste vara nån slags stenålders instinkt.
Det strider ju faktiskt mot all logik.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 17:54Lars, vilket inlägg är det du svarar på??
Lars, vilket inlägg är det du svarar på??