Quote from Lars Mörrby on 30 September 2010, 15:59Jag har lånat dotterns EU-moped vid ett par tillfällen, och bilister behandlar en på samma sätt när man kör moped som när man cyklar. De bara ska om till varje pris, och det så fort som möjligt. Det spelar ingen roll om det är heldraget och skymd sikt, ma
Jag har lånat dotterns EU-moped vid ett par tillfällen, och bilister behandlar en på samma sätt när man kör moped som när man cyklar. De bara ska om till varje pris, och det så fort som möjligt. Det spelar ingen roll om det är heldraget och skymd sikt, ma
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:00Cyklar med registreringsskylt och godkänt skattemärke? 😉
Varför skulle förresten vissa cyklar inte få cykla på vägen?
Cyklar med registreringsskylt och godkänt skattemärke? 😉
Varför skulle förresten vissa cyklar inte få cykla på vägen?
Quote from Fredric Lagerström on 30 September 2010, 16:06"Varför skulle förresten vissa cyklar inte få cykla på vägen?"
Grunden är ju att cykelbanor inte är byggda för farter över 20 km/h men det är ju lvgcyklar. Av trafiksäkerhetsskäl , helt enkelt.
"Varför skulle förresten vissa cyklar inte få cykla på vägen?"
Grunden är ju att cykelbanor inte är byggda för farter över 20 km/h men det är ju lvgcyklar. Av trafiksäkerhetsskäl , helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:08"Grunden är ju att cykelbanor inte är byggda för farter över 20 km/h men det är ju lvgcyklar. Av trafiksäkerhetsskäl , helt enkelt."
Förstår inte.... menar du att vissa _cyklar_ inte är byggda för farter över 20 km/h?
"Grunden är ju att cykelbanor inte är byggda för farter över 20 km/h men det är ju lvgcyklar. Av trafiksäkerhetsskäl , helt enkelt."
Förstår inte.... menar du att vissa _cyklar_ inte är byggda för farter över 20 km/h?
Quote from Fredric Lagerström on 30 September 2010, 16:09Nej, det menar jag inte.
Nej, det menar jag inte.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:11BILD:http://www.cykelcenter.se/shop/images/uploads/Trehjuling.jpg
BILD:http://www.cykelcenter.se/shop/images/uploads/Trehjuling.jpg
Quote from Lars Mörrby on 30 September 2010, 16:12Skattemärke måste du inte längre ens ha på bilen.
Det rimliga borde vara att på GC bana får man cykla max 15km/h, på rena cykelvägar får man köra 45km/h och där är cyklar och mopeder tillåtna, men inte gående, och på vägarna får alla färdas.
OCH - ALLA
Skattemärke måste du inte längre ens ha på bilen.
Det rimliga borde vara att på GC bana får man cykla max 15km/h, på rena cykelvägar får man köra 45km/h och där är cyklar och mopeder tillåtna, men inte gående, och på vägarna får alla färdas.
OCH - ALLA
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:15Det är sällan man cyklar i "klunga" om det inte är tävlingar.
Vanligtvis är det "tvåpar" som genomförs.
Det är sällan man cyklar i "klunga" om det inte är tävlingar.
Vanligtvis är det "tvåpar" som genomförs.
Quote from Fredric Lagerström on 30 September 2010, 16:15David, den kan nog komma upp i över 20 km/h med i en kraftig skånsk nedförsbacke.
Vad jag menar är att just lvghojjar borde få framföras på väg trots att det finns cykelbana. Att det borde skrivas in i lagen. Då kanske cyklister och bilister skulle visa
David, den kan nog komma upp i över 20 km/h med i en kraftig skånsk nedförsbacke.
Vad jag menar är att just lvghojjar borde få framföras på väg trots att det finns cykelbana. Att det borde skrivas in i lagen. Då kanske cyklister och bilister skulle visa
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:17Hmm, vad menar du då med:
"Om det nu skulle gå att ändra lagen hur skall man avgöra vilka cyklar
som får framföras på väg trots att det finns cykelbana? Vilka cyklar är "EU cyklar"?En enkel lösning på det vore att alla cyklar med däckdameter 23mm eller
Hmm, vad menar du då med:
"Om det nu skulle gå att ändra lagen hur skall man avgöra vilka cyklar
som får framföras på väg trots att det finns cykelbana? Vilka cyklar är "EU cyklar"?
En enkel lösning på det vore att alla cyklar med däckdameter 23mm eller