Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför ska man träna för ?
You need to log in to create posts and topics.

För att jag kan.

För att jag känner att jag mår bättre i min kropp och orkar mer. Man sover så tt om natten när man är fysiskt utmattad av träning. 🙂

Man kan äta så mycket mer för att kroppen gör av med mer. Inte minst det är ett stort skäl för man slipper övervikt men

För att jag vill.

För att må bra!
För att inte få ont i rygg och nacke.
För att inte skada mig lika mycket vid en olycka.
För att återhämta mig snabbare efter skador.
För att klara vardagen bättre när jag blir äldre.
För att se snygg ut naken 🙂

Man kanske inte bör svara på frågan varför man ska träna, utan varför man INTE ska träna?

Kroppen är gjord för att röra sig, äta och vila. I alla tider har de flesta människor inte haft några problem med detta -- man har tagit itu med allehanda utmaninga

Johan mitt i prick nån bättre förklaring behövs nog knappast han fick med allt som behövs att säga(skriva).

Hej Klemens.

"Varför ska man träna för ?"

Varför du ska träna vet jag inte. Jag däremot. Jag tränar för att bli äldre;) Det kanske du också kan göra(t+)

Vänligen

P.

Varför ska man träna?

Vad är alternativet då? Sitta och surna ihop som en gammal deg? Bryt ihop och kom igen. Ibland kan det väl kanske lossna om man vilar ett par dagar men oftast räcker det att komma igång och träna så släpper apatin.

Ja jag får väl köra mitt å Bengt Bedrups motto igen då: "Jag tränar inte för att bli ung - jag tränar för att bli gammal". Kjell snart 61....hehe;););)

För att det är kul såklart, och nyttigt.