Quote from Funbeat user on 25 February 2013, 18:13Jag väntar på Fanny och Dick.
Jag väntar på Fanny och Dick.
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 10:38Jag fortsätter eftersom jag tycker att den här diskussionen är väldigt intressant...
Eftersom vi lägger så oerhört stor vikt vid att kategorisera varandra som män och kvinnor så - ja - antar jag att det också är rimligt att dessa olika sorters människor
Jag fortsätter eftersom jag tycker att den här diskussionen är väldigt intressant...
Eftersom vi lägger så oerhört stor vikt vid att kategorisera varandra som män och kvinnor så - ja - antar jag att det också är rimligt att dessa olika sorters människor
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 12:52Idrottsvärlden är konservativ och fortfarande väldigt genusfixerad. 1896 var kvinnor inte välkomna att tävla i OS eftersom Baron de Coubertain tyckte att kvinnligt deltagande var "opraktiskt, ointressant, oestetiskt och allmänt fel". Det vidhöll han livet
Idrottsvärlden är konservativ och fortfarande väldigt genusfixerad. 1896 var kvinnor inte välkomna att tävla i OS eftersom Baron de Coubertain tyckte att kvinnligt deltagande var "opraktiskt, ointressant, oestetiskt och allmänt fel". Det vidhöll han livet
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 14:07På gruppnivå bör män vara cirka 10 procent bättre än kvinnor, men det skiljer sig givetvis enormt mycket på individnivå. Världsrekorden i bl a långdistanslöpning borde dock förhålla sig på det viset, vilket de dock inte alltid gör. Orsakerna till det kan
På gruppnivå bör män vara cirka 10 procent bättre än kvinnor, men det skiljer sig givetvis enormt mycket på individnivå. Världsrekorden i bl a långdistanslöpning borde dock förhålla sig på det viset, vilket de dock inte alltid gör. Orsakerna till det kan
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 15:13Mikael, hörde en intervju med en av landslagstjejerna (kan ha varit Anette Norberg i egen hög...) i curling för några år sen som var inne på att tjejer inte har en chans mot killar i curling. Kommer inte ihåg om de kunde skruva stenen hårdare eller hur de
Mikael, hörde en intervju med en av landslagstjejerna (kan ha varit Anette Norberg i egen hög...) i curling för några år sen som var inne på att tjejer inte har en chans mot killar i curling. Kommer inte ihåg om de kunde skruva stenen hårdare eller hur de
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 15:37Inte längre.
Inte längre.
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 15:44Det var ju nån gren som var gemensam, och sen började nån tjej slå gubbarna. Då separerade man det så att det blev segregerat. Var det skytte?
Det var ju nån gren som var gemensam, och sen började nån tjej slå gubbarna. Då separerade man det så att det blev segregerat. Var det skytte?
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 15:46Japp.
Japp.
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 17:05Mikael: all ridsport, inte bara dressyr 🙂 (och jag lärde mig något nytt, har alltid trott att ridsporten är den enda där män och kvinnor tävlar ihop på samma villkor, men segling också alltså?)
Mikael: all ridsport, inte bara dressyr 🙂 (och jag lärde mig något nytt, har alltid trott att ridsporten är den enda där män och kvinnor tävlar ihop på samma villkor, men segling också alltså?)
Quote from Funbeat user on 26 February 2013, 17:06Segling är väl både och? Har för mig att herrar och damer tävlar i olika klasser i "jollar"? och inte har samma jollar heller, eller inte alltid har haft iaf ...
Hittar just nu ingen lista över OS-klasserna, de ändras dessutrom hela tiden, men jodå, de tä
Segling är väl både och? Har för mig att herrar och damer tävlar i olika klasser i "jollar"? och inte har samma jollar heller, eller inte alltid har haft iaf ...
Hittar just nu ingen lista över OS-klasserna, de ändras dessutrom hela tiden, men jodå, de tä