Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 10:50Inte många. Men man borde kunna simulera det med hårt fysiskt arbete (core-träning?) uppblandat med väl vald tortyr om man verkligen har lust att prova?
Inte många. Men man borde kunna simulera det med hårt fysiskt arbete (core-träning?) uppblandat med väl vald tortyr om man verkligen har lust att prova?
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 11:12Barnafödande liknar ingeting man kan göra på en tävling, tycker jag.
På en tävling kan du närsomhelst kliva av banan och säga "nej nu bryter jag". Det är också ditt huvud som bestämmer vad kroppen ska göra. "Nu ska jag springa lite till."
Vid barnaföda
Barnafödande liknar ingeting man kan göra på en tävling, tycker jag.
På en tävling kan du närsomhelst kliva av banan och säga "nej nu bryter jag". Det är också ditt huvud som bestämmer vad kroppen ska göra. "Nu ska jag springa lite till."
Vid barnaföda
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 14:01Ja flindra, det är helt otroligt. Vid en av min exfrus födslar så satt hon på en pall och jag satt på en stol bakom och höll om henne. Jag har aldrig känt en sån urstyrka, helt omänsklig!
Men ändå. Eftersom kvinnor repar sej så himla snabbt, flera kvinn
Ja flindra, det är helt otroligt. Vid en av min exfrus födslar så satt hon på en pall och jag satt på en stol bakom och höll om henne. Jag har aldrig känt en sån urstyrka, helt omänsklig!
Men ändå. Eftersom kvinnor repar sej så himla snabbt, flera kvinn
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 07:00Man kan då konstatera att svenska män är bättre på att föda barn än kenyanska kvinnor eftersom de senare springer fortare.....
Man kan då konstatera att svenska män är bättre på att föda barn än kenyanska kvinnor eftersom de senare springer fortare.....
Quote from Funbeat user on 21 February 2013, 07:46Jag tror att visst beror det på biologin, men också som nån sa innan det sociala och förväntningar. Jag har en 8-årig kille och fram till han var 4-5 så tävlade han massor med tjejbästisen. Hon vann. Vid 4-5 började hon hålla igen. Det syntes tydligt att
Jag tror att visst beror det på biologin, men också som nån sa innan det sociala och förväntningar. Jag har en 8-årig kille och fram till han var 4-5 så tävlade han massor med tjejbästisen. Hon vann. Vid 4-5 började hon hålla igen. Det syntes tydligt att
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 17:34Jag tittade nyss på inbjudan till tjejruset i Falun: http://www5.idrottonline.se/FaluIK-Friidrott/Allt-om-klubben/Arbetsrum/Tjejruset/Inbjudan/
Banan beskrivs som "snäll", man löper "i sitt eget tempo utan någon tävlingshets" och det viktigaste är att al
Jag tittade nyss på inbjudan till tjejruset i Falun: http://www5.idrottonline.se/FaluIK-Friidrott/Allt-om-klubben/Arbetsrum/Tjejruset/Inbjudan/
Banan beskrivs som "snäll", man löper "i sitt eget tempo utan någon tävlingshets" och det viktigaste är att al
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 18:14Fast jag tror att om man skulle ta en man i min ålder, som sprungit lika länge och lika mycket, och som haft likartat uppehåll (fast utan att ha fått barn då) så skulle jag kanske kunna springa en kilometer på sex minuter om jag pressade mig så att jag sp
Fast jag tror att om man skulle ta en man i min ålder, som sprungit lika länge och lika mycket, och som haft likartat uppehåll (fast utan att ha fått barn då) så skulle jag kanske kunna springa en kilometer på sex minuter om jag pressade mig så att jag sp
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 19:16Jag skulle nog också hävda att skillnaden är testosteron. Inte bara att det gör män starkare men även mer tävlingsbenägna.
Att föda barn verkar dock ha en positiv inverkan på kvinnor. Och nu pratar jag biologiskt, eventuella komplikationer kan förstås ge
Jag skulle nog också hävda att skillnaden är testosteron. Inte bara att det gör män starkare men även mer tävlingsbenägna.
Att föda barn verkar dock ha en positiv inverkan på kvinnor. Och nu pratar jag biologiskt, eventuella komplikationer kan förstås ge
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 21:00Apropå "mammadopningen" kom jag att tänka på det här inlägget av Anna von Schenk: http://www.marathon.se/bloggar/schenck/2012/4/10-milavecka
(2009 års prisutdelning på 10 000 m i SM fick skjutas upp lite eftersom både guld- och silvermedaljörerna satt på
Apropå "mammadopningen" kom jag att tänka på det här inlägget av Anna von Schenk: http://www.marathon.se/bloggar/schenck/2012/4/10-milavecka
(2009 års prisutdelning på 10 000 m i SM fick skjutas upp lite eftersom både guld- och silvermedaljörerna satt på
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 21:05Nej, men skillnaderna är mindre
Nej, men skillnaderna är mindre