Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 16:56Det tror jag inte på.. 😉
http://heltnormalt.dk/denultimativeliste/2013/02/15
Det tror jag inte på.. 😉
Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 17:47Det finns många kvinnor som springer snabbare än många män. Sett ur ett "allt annat lika"- perspektiv kanhända att kvinnor springer långsammare än män.
För mig räcker svaret: För att det är så 🙂
Det finns många kvinnor som springer snabbare än många män. Sett ur ett "allt annat lika"- perspektiv kanhända att kvinnor springer långsammare än män.
För mig räcker svaret: För att det är så 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 18 February 2013, 20:47Det är en bra fråga att fundera på tycker jag, framför allt när det gäller om träningen ska organiseras likadant för kvinnor och män.
Vasalöparen har haft en artickel om skillnaden mellan kvinnor och män
http://www.fiajobs.se/blogg/artiklar/kvinnorvsman
Det är en bra fråga att fundera på tycker jag, framför allt när det gäller om träningen ska organiseras likadant för kvinnor och män.
Vasalöparen har haft en artickel om skillnaden mellan kvinnor och män
Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 21:21Man undrar hur mycket den sociala faktorn spelar in, och förväntningarna?
Ta t.ex. kvinnornas marathontider. Fram till 1960 så var den allmänt rådande (och vetenskapligt uppbackade) inställningen att kvinnor inte alls var byggda för att klara maradistan
Man undrar hur mycket den sociala faktorn spelar in, och förväntningarna?
Ta t.ex. kvinnornas marathontider. Fram till 1960 så var den allmänt rådande (och vetenskapligt uppbackade) inställningen att kvinnor inte alls var byggda för att klara maradistan
Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 21:36funderar varför väldigt få tjejer faktiskt verkar ta ut sig fullt när de är på gymmet, springer, tränar, etc. är de rädda för att bli svettiga, paja frillan etc etc ? kanske därför så få är vältränade på riktigt
funderar varför väldigt få tjejer faktiskt verkar ta ut sig fullt när de är på gymmet, springer, tränar, etc. är de rädda för att bli svettiga, paja frillan etc etc ? kanske därför så få är vältränade på riktigt
Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 21:45Evely: Träningen bör nog organiseras olika på individnivå (vem som nu har hand om att organisera träningen för löpare i Sverige). Jag tror att skillnaderna är större inom gruppen män respektive kvinnor än mellan grupperna.
Evely: Träningen bör nog organiseras olika på individnivå (vem som nu har hand om att organisera träningen för löpare i Sverige). Jag tror att skillnaderna är större inom gruppen män respektive kvinnor än mellan grupperna.
Quote from Bjarne Lewin on 18 February 2013, 22:14Jag ställde frågan för att jag tycker att det är intressant att diskuttera, inte för att jag ville kolla om medebbatörerna har läst artickeln.
självklartt ska träning så långt det går göras på ett sådant sätt att det gynnar individen, men om man har en g
Jag ställde frågan för att jag tycker att det är intressant att diskuttera, inte för att jag ville kolla om medebbatörerna har läst artickeln.
självklartt ska träning så långt det går göras på ett sådant sätt att det gynnar individen, men om man har en g
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 00:53Jag vet bara att när jag vägde räkstjärt typ 56 kg sprang jag ifrån fler kvinnor på halvan (21km) än när jag väger 100+. Sen tror jag att män springer snabbare, är starkare och längre/större än kvinnor rent generellt. Och det bara är så att det är generna
Jag vet bara att när jag vägde räkstjärt typ 56 kg sprang jag ifrån fler kvinnor på halvan (21km) än när jag väger 100+. Sen tror jag att män springer snabbare, är starkare och längre/större än kvinnor rent generellt. Och det bara är så att det är generna
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 07:12Dumt att väga så mycket då.
Dumt att väga så mycket då.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 07:18Nej, jag hade inte läst artikeln innan jag postade mina reflektioner kring könsuppdelad träning. Desto roligare när jag såg att mina synpunkter har visst stöd från "experterna".
Att dela upp stora grupper efter nivå och ambitioner på frivillig och könsne
Nej, jag hade inte läst artikeln innan jag postade mina reflektioner kring könsuppdelad träning. Desto roligare när jag såg att mina synpunkter har visst stöd från "experterna".
Att dela upp stora grupper efter nivå och ambitioner på frivillig och könsne