Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 08:19Men ser ni inte det uppenbara? Kvinnor föder barn, män gör det inte. Alltså måste ju kvinnors generellt långsammare löptider och generellt lite svagare resultat i styrkegrenar ha att göra med denna fysiska skillnad. Jag tror inte ett dugg på att kvinnor i
Men ser ni inte det uppenbara? Kvinnor föder barn, män gör det inte. Alltså måste ju kvinnors generellt långsammare löptider och generellt lite svagare resultat i styrkegrenar ha att göra med denna fysiska skillnad. Jag tror inte ett dugg på att kvinnor i
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 08:27Jag skulle inte säga att det är för att kvinnor föder barn utan i så fall genetiska skillnader i sig.
Jag skulle inte säga att det är för att kvinnor föder barn utan i så fall genetiska skillnader i sig.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 08:37Jag skulle säga att den stora skillnaden mellan män och kvinnor öht är att kvinnor föder barn. Det ensamt förklarar varför världen är som den är, i stora drag.
Jag skulle säga att den stora skillnaden mellan män och kvinnor öht är att kvinnor föder barn. Det ensamt förklarar varför världen är som den är, i stora drag.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 08:58Vore det inte logiskt att anta att kvinnor var starkare än män eftersom de kånkar runt på barn?
Kvinnor är inte svagare än män i alla avseenden. När det gäller medellivslängd är kvinnor överlägsna.
Vore det inte logiskt att anta att kvinnor var starkare än män eftersom de kånkar runt på barn?
Kvinnor är inte svagare än män i alla avseenden. När det gäller medellivslängd är kvinnor överlägsna.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 09:09Men vad beror de genetiska skillnaderna på? Att vara gravid och amma har ingen betydelse alls menar du Niclas?
Män och kvinnor är mer lika än olika. Men vissa fysiska skillnader finns ju, inte sant? Att dessa skillnader inte skulle ha något med barnaföd
Men vad beror de genetiska skillnaderna på? Att vara gravid och amma har ingen betydelse alls menar du Niclas?
Män och kvinnor är mer lika än olika. Men vissa fysiska skillnader finns ju, inte sant? Att dessa skillnader inte skulle ha något med barnaföd
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 09:30Nu missförstår du mig helt. Jag tror nog att genetiska skillnader i t.ex hormoner är den stora skillnaden. Jag tror att den större muskelmängden gör att männen är snabbare samtidigt som kvinnan är gjord för att föda (inte själva födandet eller ammandet i
Nu missförstår du mig helt. Jag tror nog att genetiska skillnader i t.ex hormoner är den stora skillnaden. Jag tror att den större muskelmängden gör att männen är snabbare samtidigt som kvinnan är gjord för att föda (inte själva födandet eller ammandet i
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 09:55Jag tror också att detta med att vara den som föder barn har stor betydelse. Evolutionärt har det gjort att kvinnliga egenskaper gått i en viss riktning. Kvinnor som uppfyller vissa egenskaper har historiskt sett gynnat den mänskliga arten, till bekostnad
Jag tror också att detta med att vara den som föder barn har stor betydelse. Evolutionärt har det gjort att kvinnliga egenskaper gått i en viss riktning. Kvinnor som uppfyller vissa egenskaper har historiskt sett gynnat den mänskliga arten, till bekostnad
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 10:25Apropå diskussitionen runt om att vara gravid och amma påverkar resultaten: http://www.dn.se/sport/mammaklubben-slass-om-medaljerna-i-os
Vet inte hur seriös den artikeln är dock, men kan vara intressant att begrunda.
Sen påstods det ju exempelvis i Bor
Apropå diskussitionen runt om att vara gravid och amma påverkar resultaten: http://www.dn.se/sport/mammaklubben-slass-om-medaljerna-i-os
Vet inte hur seriös den artikeln är dock, men kan vara intressant att begrunda.
Sen påstods det ju exempelvis i Bor
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 10:35Det är ju ganska intressant att även en "otränad" kvinna i regel klarar av en 24-timmars förlossning. Kroppen förbereder sig ganska noga på den pärsen. Det utnyttjades bland annat i Östtyskland där man experimenterade med avbrutna graviditeter för att utn
Det är ju ganska intressant att även en "otränad" kvinna i regel klarar av en 24-timmars förlossning. Kroppen förbereder sig ganska noga på den pärsen. Det utnyttjades bland annat i Östtyskland där man experimenterade med avbrutna graviditeter för att utn
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 10:38Hur många män brukar genomgå förlossningar?
Hur många män brukar genomgå förlossningar?