Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 09:50Tack! Inledde dagens långpass 06:41 i korta tights och glömde helt bort ev. nakenhetskänslor m.m. efter en mil. Skönt, svalt & frächt!
Har en gammal cheddar klädd i samma sildukstyg. Hur får du bort ostlukten från dina cykelbyxor, David?
Nån med erfaren
Tack! Inledde dagens långpass 06:41 i korta tights och glömde helt bort ev. nakenhetskänslor m.m. efter en mil. Skönt, svalt & frächt!
Har en gammal cheddar klädd i samma sildukstyg. Hur får du bort ostlukten från dina cykelbyxor, David?
Nån med erfaren
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 09:56Lite ättika i tvättmaskinen, eller in i frysen! Bästa sättet att slippa lukten är att undvika sköljmeden och skölja ur kläderna direkt efter passet.
Mina cykelkläder har aldrig börjat lukta.
Lite ättika i tvättmaskinen, eller in i frysen! Bästa sättet att slippa lukten är att undvika sköljmeden och skölja ur kläderna direkt efter passet.
Mina cykelkläder har aldrig börjat lukta.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 10:11Det är ju en fråga om temperaturanpassning - och tvättråd. Jag har träningstrosor i funktionsmaterial som är märkta 60 grader och ivf så tvättar jag dem i 60. Det ÄR trosor. Tajtsen brukar inte vara märkta med mer än 40, så då känns det fräschare med tros
Det är ju en fråga om temperaturanpassning - och tvättråd. Jag har träningstrosor i funktionsmaterial som är märkta 60 grader och ivf så tvättar jag dem i 60. Det ÄR trosor. Tajtsen brukar inte vara märkta med mer än 40, så då känns det fräschare med tros
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 13:41Pssss, jag tvättar mina kläder.
Pssss, jag tvättar mina kläder.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 18:19Tre faktorer som gör att jag väljer att ha trosor under tajtsen:
- Tajts har en "klyv mig på mitten"-söm, som inte trosor har.
- Kvinnlig intimanatomi.
- Skavsårsrisk.
Tre faktorer som gör att jag väljer att ha trosor under tajtsen:
- Tajts har en "klyv mig på mitten"-söm, som inte trosor har.
- Kvinnlig intimanatomi.
- Skavsårsrisk.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 18:30Jag kör alltid med kalsonger i ett funktionsmaterial under tightsen...
Jag kör alltid med kalsonger i ett funktionsmaterial under tightsen...
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:19Vad man kallar tvätta är en definitionsfråga ...
Men det jag har närmast underlivet vill jag helst köra i minst 60-tvätt.Lena; Den där sömmen har jag också noterat. Liknande söm i jeans ledde till att jag vägrade ha jeans i flera år.
Vad man kallar tvätta är en definitionsfråga ...
Men det jag har närmast underlivet vill jag helst köra i minst 60-tvätt.
Lena; Den där sömmen har jag också noterat. Liknande söm i jeans ledde till att jag vägrade ha jeans i flera år.
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:57Mummelbyxor;)
Mummelbyxor;)
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 22:09>Liknande söm i jeans ledde till att jag vägrade ha jeans i flera år...
...tills du kom på att man kunde ha trosor under jeansen eller? 😉
>Liknande söm i jeans ledde till att jag vägrade ha jeans i flera år...
...tills du kom på att man kunde ha trosor under jeansen eller? 😉
Quote from Catharina Brattlin on 27 June 2010, 22:19Lingling, jag tvättar alla mina träningskläder i 60 grader, och har alltid gjort. Det funkar kanonbra!
F ö upplever inte jag sömmen i tightsen som knepig, även utan något under. För inga av mina tights har sömmar i just den regionen. 🙂
Lingling, jag tvättar alla mina träningskläder i 60 grader, och har alltid gjort. Det funkar kanonbra!
F ö upplever inte jag sömmen i tightsen som knepig, även utan något under. För inga av mina tights har sömmar i just den regionen. 🙂