Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarm i brallorna
You need to log in to create posts and topics.

---------------
Såna där tunna korta löparbyxor med nätfoder i, kan man köra naturellt i såna eller skaver fodret?
---------------

Jag kör naturellt vid marathon. Vissa modeller kan skava, så prova först under kortare sträckor. I vanliga tajts kör jag na

Jag kör utan kalsonger under ner till ca +5 grader, då åker kalsongerna i funktionsmaterial på.

Jag har tights för att dom inte fladdrar och dom skaver inte. Kalsonger har jag för att det känns bra, men det är kalsonger inga boxershorts.

Jag körde utan kallingar på ett långpass i mina korta tights, när jag kom hem så var det blod i hela tightsen, jag hade fått ett skavsår längst fram på ja ni vet vad....

Lilltån?

Min brorsa har kört med damtights i snart 10 år...

Jag kör ofta utan under - inga problem med skav av några sömmar.

Dessutom tvättar jag mina kläder i 40 grader - ibland tom för hand. Jag är renare innanför brallorna än på många andra ställen på kroppen - händerna tex.

"Jag är renare innanför brallorna än på många andra ställen på kroppen - händerna tex."

Precis min poäng högre upp när det sägs att det skulle kännas ofräscht utan något under. Något jag aldrig har förstått.

🙂

Jag tycker överhuvudtaget att den sk "renhetshysterin" med tvätt i höga temperaturer efter varje gång man använt ett klädesplagg är kraftigt överdrivet. Ja, jag tvättar mina löparkläder varje gång jag använt dom, men inte är dom ofräscha eller luktar illa

Så svalt och skönt som det möjligt går,så jag kör utan!:-) Ofräscha underbyxor eller ofräscha tights!!Samma sak för mig! Allt åker in i maskinen när det är "dags" ändå!! Och jag tvättar alltid mina kläder i 60 grader och håller de inte för det,så är de in