Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarm i brallorna
You need to log in to create posts and topics.

Kan du inte gissa? 😉

Vurpor! Stina har rätt; Därav att de långa tajtsen drabbas, river upp dem på knäna. Fast de går ju sönder lite på skogsstigar också, fast inte lika illa.

Jo, jag gissade Stinas svar i huvet, men tänkte att så många gånger kan man väl inte vurpa att tightsen slits, så det måste vara nåt annat. 🙂

Jag ramlar i stort sett bara när jag springer på vinterväglag och nån enstaka gång under övrig säsong och då p

Sylvia: Inte ta emot sig med händerna! 😉

Jag veeet! (#)

Men, jag är väl rädd om mina 900-kronorstights. 😉

Jag springer nästan enbart på asfalt men ibland förvirrar jag mig in på ett skogsspår. Förra hösten var det kallt så jag tog mina underställsbyxor och sprang i och tur var det för det var en rot jag inte såg och snubblade på och slog sönder hela knät med

Nära att vurpa vid 28 s. Men liten risk för både värme & hål i brallorna 😉

med cykelhandskar på så får man inte så mycket hål på handflatorna vid platt fall. Det brukar jag tillämpa när jag springer orientering...

Stukade själv handleden vid en cykelvurpa här om veckan, så jag lever inte som jag lär!
Släpp aldrig styret när du ramlar Ari! Släpp aldrig styret för guds skull!

Nu cyklar ju inte jag, men det kanske funkar med styrketräningshandskar? Lite klumpiga kanske?

Å andra sidan händer det så ytterst sällan, så det är inget bekymmer. Bara precis dagarna efter det har hänt. (#)

Boxarhanskar är annars mjuka, men ser kanske lite roligt ut?

Edit: Blev lite mycket OT nu! Sorry!