Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVARMT!
You need to log in to create posts and topics.

Badar sist? Inte praktiskt med tanke på säkerheten. Kramp brukar man få snarare mot slutet av en tävling än i början. Det är enklare att hantera deltagare som får kramp under löpningen än under simningen skulle jag tro! 🙂

ps. gillar inte heller sand i

Hej, ett sent inlägg (nu är det väl slut på varma dagar...).

När jag var ute och sprang med min tjej i extrem värme i somras fick hon följande symptom: tryckande värme i ansiktet, yrsel, illamående och darrningar i händer. Det kändes varken som kolhydrat

Intressant inlägg Joakim, det ska jag ha i åtanke i framtiden när jag springer...blir ibland yrslig när det är varmt...

Tack för tipset.

Du har inte varit ute idag va? Idag är det riktig sommarvärme 🙂

Om man drabbas kan man avhjälpa med apotekets vätskeersättning, t ex Resorb (innehåller socker och salter och smakar helt ok)

Näe, har inte varit ute idag... 🙂 (skyller på laddning inför midnattsloppet på lördag).

Bra tips om vätskeersättning, smart!

Vitargo Electrolyte+

Dricka mkt vatten under löpturen (mer än vanligtvis) funkar för mig när det är varmt. =)

Jag tror man vänjer sig vid att träna i värme faktiskt. Gymmet jag tränar på har ända sedan jag började där (för 7 år sedan) haft en urusel ventilation, ja i princip total avsaknad av det. Fruktansvärt hett med andra ord. Så det har varit rena "Sahara-trä