Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarning - blottare i Ursvik!
You need to log in to create posts and topics.

Det är nog t.o.m. vanligare att hästar blottar sig än trampar på någon.

Min häst misslyckades med att låta bli att trampa på mig en gång när jag blev avkastad och översprungen. 700 kg fjordhäst ovanpå knät och en sten därunder. Ont gjorde det men det var i alla fall ingen blottare inblandad.

Om du springer ut framför en buss tror jag det är större risk att du blir påkörd än risken att bli påsprungen om du springer ut framför en häst.

Nej, jag tror inte det behöver vara en hästvan person - skogen är ju inte direkt någon "trängd situation" me

Nej bussar är ngt bredare och kan inte hoppa över mig, på det hela taget är de lite mer osmidiga har jag fått för mig, men en och annan har också träffats av en hov eller så iaf när hästar försökt undvika att trampa på dem. Och en del hästar är inte snäll

Hästar har bättre reaktionsförmåga. Det är en överlevnadsinstinkt eftersom dom är ett byte för rovdjur. 🙂

Jo, flyktdjur. En bekant brukade säga att hans hund inte ens väjde för bussar eftersom hon innerst inne visste att hon var en varg och inte behövde väja för någon ... Tigrar väjer dock för elefanter 🙂

Och elefanter väjer för möss. Faktiskt.

Min stora lufs till Berner Sennenhund reste sig och flyttade sig åt sidan när det kom en myra gående och ville fram. 😀

Om man nu kan bli ännu mer offtopic: Jag har/hade också en Berner Sennen. 🙂

Det är min tråd och i min tråd bestämmer jag. I den här tråden FÅR man vara off topic. 🙂

Berner Sennen är underbara hundar.