Quote from Guest on 10 January 2010, 23:22Sitter och funderar på vart går gränsen mellan ett vanligt löppass och ett långpass OM det ens finns?
Hur skall man sätta en gräns för hur långt man skall springa innan det blir ett långpass ELLER är det andra saker som avgör?
Kan ett vanligt pass vara l
Sitter och funderar på vart går gränsen mellan ett vanligt löppass och ett långpass OM det ens finns?
Hur skall man sätta en gräns för hur långt man skall springa innan det blir ett långpass ELLER är det andra saker som avgör?
Kan ett vanligt pass vara l
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 23:32Hm... Bra fråga 🙂
För mig är det mer en känsla i kroppen, svårt att förklara men när man blir trött på det där sättet som man *inte* blir av ansträngnings som kräver hög puls och massor av flåsande. Det är rätt sorts trötthet, som kommer inne från musk
Hm... Bra fråga 🙂
För mig är det mer en känsla i kroppen, svårt att förklara men när man blir trött på det där sättet som man *inte* blir av ansträngnings som kräver hög puls och massor av flåsande. Det är rätt sorts trötthet, som kommer inne från musk
Quote from Urban Nilsson on 10 January 2010, 23:36Har läst på många ställen, skrivet vid olika årtionden, att 90 minuter är gränsen. Oavsett.
Har läst på många ställen, skrivet vid olika årtionden, att 90 minuter är gränsen. Oavsett.
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 23:43I så fall var 4 av mina 5 pass denna veckan långpass...
I så fall var 4 av mina 5 pass denna veckan långpass...
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 00:02Tja. runt 20-25 km kan jag uppleva att gränsen går. Det stämmer ju ganska bra med en föregående talare som nämnde 90 minuter.
Tja. runt 20-25 km kan jag uppleva att gränsen går. Det stämmer ju ganska bra med en föregående talare som nämnde 90 minuter.
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 05:48Allt över tre mil.
Allt över tre mil.
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 07:5210 m är ett långlopp för en snigel..
10 m är ett långlopp för en snigel..
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 07:53I mitt fall ser jag det som allt över 75 minuter samt där tanken är att pulsen inte ska överstiga 80% av maxpulsen.
agron
I mitt fall ser jag det som allt över 75 minuter samt där tanken är att pulsen inte ska överstiga 80% av maxpulsen.
agron
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 08:14Kort skulle jag säga "klart längre än ett normallångt pass".
Min uppfattning är alltså att det beror på hur ens övriga träning ser ut, och då vilken längd som minimum krävs för att utmana kroppen lite extra uthållighetsmässigt.
För egen del ligger mina
Kort skulle jag säga "klart längre än ett normallångt pass".
Min uppfattning är alltså att det beror på hur ens övriga träning ser ut, och då vilken längd som minimum krävs för att utmana kroppen lite extra uthållighetsmässigt.
För egen del ligger mina
Quote from Fredric Lagerström on 11 January 2010, 08:21Bör man springa långsammare än vanligt på långpass? Isf hur mkt långsammare än normalt och varför?
Bör man springa långsammare än vanligt på långpass? Isf hur mkt långsammare än normalt och varför?