Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sitter och funderar på vart går gränsen mellan ett vanligt löppass och ett långpass OM det ens finns?
Hur skall man sätta en gräns för hur långt man skall springa innan det blir ett långpass ELLER är det andra saker som avgör?
Kan ett vanligt pass vara l

Hm... Bra fråga 🙂

För mig är det mer en känsla i kroppen, svårt att förklara men när man blir trött på det där sättet som man *inte* blir av ansträngnings som kräver hög puls och massor av flåsande. Det är rätt sorts trötthet, som kommer inne från musk

Har läst på många ställen, skrivet vid olika årtionden, att 90 minuter är gränsen. Oavsett.

I så fall var 4 av mina 5 pass denna veckan långpass...

Tja. runt 20-25 km kan jag uppleva att gränsen går. Det stämmer ju ganska bra med en föregående talare som nämnde 90 minuter.

Allt över tre mil.

10 m är ett långlopp för en snigel..

I mitt fall ser jag det som allt över 75 minuter samt där tanken är att pulsen inte ska överstiga 80% av maxpulsen.

agron

Kort skulle jag säga "klart längre än ett normallångt pass".

Min uppfattning är alltså att det beror på hur ens övriga träning ser ut, och då vilken längd som minimum krävs för att utmana kroppen lite extra uthållighetsmässigt.

För egen del ligger mina

Bör man springa långsammare än vanligt på långpass? Isf hur mkt långsammare än normalt och varför?