Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Finns ingen gräns uppsatt för vad som är långpass. Detta är självupplevt och utgår från den enskildes förutsättningar. Det som en upplever ett pass som ett långpass, upplever en annan samma pass som ett ordinärt medeldistanspass. Man måste känna efter sjä

Är lika rimligt att sätta en gräns för långpass som att komma överens om hur snabbt man springer snabbdistans.

Det handlar om vad man har för syfte med passet, inte hur långt det är.

Tja det där med långpass är ju verkligen en individuell valör..!?
När K-G var som värst så var det ju marathon varje vecka å ibland tvenne...alt tre...Tala om långpass..
Jag kutar betydligt färre å kanske på sin höjd 10 - 13 marathonlopp om året och tycke

Håller just på att pejla in detta. Tränar för Sthlm-maran, det blir lite olika längder på veckans långa pass (än så länge löpband, utepassen är så jäkla knöliga i is och snöslask så de får vara 12 km, mest för att hålla utekänslan igång).

Tycker att det

Når jeg læser om Jesper her på sitet så bliver jeg alligevel lidt stolt over at være dansker - selv om det kan være farligt at sige blandt så mange svenskere.

Heldigvis er Manne halvdansker.....

Jeg tilslutter mig de der siger at et langpas er individu

Når jeg læser om Jesper her på sitet så bliver jeg alligevel lidt stolt over at være dansker - selv om det kan være farligt at sige blandt så mange svenskere. (hv)

Heldigvis er Manne halvdansker.....;)

Jeg tilslutter mig de der siger at et langpas er in

Det är klart du ska vara stolt över Jesper, Kirsten!

Kirsten:
Hyssch...hvad hvis nogen lytter?(H)

Hör inget, ser inget, säger inget...

bild:http://www.bankrattsforeningen.org.se/bilder2/monkeys.jpg

Hur långt ett långpass ska vara är ju väldigt individuellt, om ens kropp är van vid att springa riktigt långt funkar ju längre för den men mina långgpass, som jag inte kör så ofta brukar va runt en mil, längsta kanske 12 km 🙂 Så långt som det känns bra s