Quote from Guest on 22 November 2011, 19:43Ja, som rubriken lyder, vart springer ni?(spår, runt området ni bor, skog..) Och bestämmer ni innan vart ni ska springa eller tar ni det som de kommer? Bestämmer ni hur långt ni ska springa? Många frågor blev det 🙂
Ja, som rubriken lyder, vart springer ni?(spår, runt området ni bor, skog..) Och bestämmer ni innan vart ni ska springa eller tar ni det som de kommer? Bestämmer ni hur långt ni ska springa? Många frågor blev det 🙂
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 19:53För min del så springer jag nästan alltid samma rundor. En på 9km och en på 16km, varierar vilket håll jag springer åt. Dessa rundor har inslag av asfalt och grusväg.
Kör dock backintervaller samt andra intervallformer på annan plats. Varierande underlag,
För min del så springer jag nästan alltid samma rundor. En på 9km och en på 16km, varierar vilket håll jag springer åt. Dessa rundor har inslag av asfalt och grusväg.
Kör dock backintervaller samt andra intervallformer på annan plats. Varierande underlag,
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 20:09Kortare rundor (för mig 4-8 km) blir i området där jag bor (asfalt varierat med skogsstigar) eller med nån kompis i hans/hennes område vanligtvis. Bestämmer sällan vart jag ska springa eller hur långt, beror på humöret, dagsformen, hur snabb runda det råk
Kortare rundor (för mig 4-8 km) blir i området där jag bor (asfalt varierat med skogsstigar) eller med nån kompis i hans/hennes område vanligtvis. Bestämmer sällan vart jag ska springa eller hur långt, beror på humöret, dagsformen, hur snabb runda det råk
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 21:22Jag springer dels i löpspåret närmast hemmet, (dvs mjukt och kuperat underlag), men också lite längre och kortare rundor på asfalt (hårt och platt).
Vilken runda det blir för dagen är alltid bestämt i förväg, dvs jag vet hur långt jag ska springa när ja
Jag springer dels i löpspåret närmast hemmet, (dvs mjukt och kuperat underlag), men också lite längre och kortare rundor på asfalt (hårt och platt).
Vilken runda det blir för dagen är alltid bestämt i förväg, dvs jag vet hur långt jag ska springa när ja
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 21:27Är det inte Vinterutmaningen som gäller så springer jag hit å dit runt alla möjliga å omöjliga avkrokar av det fantastiska samhället MÅNKARBO. När det blir riktigt svart så blir det fram å åter utmed gamla hederliga E4:an som nu heter riksväg 600.
Försöke
Är det inte Vinterutmaningen som gäller så springer jag hit å dit runt alla möjliga å omöjliga avkrokar av det fantastiska samhället MÅNKARBO. När det blir riktigt svart så blir det fram å åter utmed gamla hederliga E4:an som nu heter riksväg 600.
Försöke
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 21:39Olika.(t+)
Olika.(t+)
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 21:49Väldigt olika. Jag bestämmer oftast inte exakt väg eller därmed exakt distans - däremot vilken typ av pass det ska bli. Fast det kan också ändra sig under resans gång. 🙂
Väldigt olika. Jag bestämmer oftast inte exakt väg eller därmed exakt distans - däremot vilken typ av pass det ska bli. Fast det kan också ändra sig under resans gång. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 22:23Oftast är det standardpass 4-5 varianter blandad asfalt, grus och löparspår. Iden är att dessa ska starta från hemmet.
Men ibland är det upptäcktsfärd som gäller, dock inte helt improviserat. Riktningen och några fasta punkter är bestämda och jag försöke
Oftast är det standardpass 4-5 varianter blandad asfalt, grus och löparspår. Iden är att dessa ska starta från hemmet.
Men ibland är det upptäcktsfärd som gäller, dock inte helt improviserat. Riktningen och några fasta punkter är bestämda och jag försöke
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 22:24Utgår ofta från hemmet, kortare rundor upp till 12-14 km är ofta bestämda i förväg och jag har väl en 8-10 olika rundor som jag brukar springa. längre pass brukar jag bestämma riktning och tänker mig en del vägval efter vägen som antingen gör rundan längr
Utgår ofta från hemmet, kortare rundor upp till 12-14 km är ofta bestämda i förväg och jag har väl en 8-10 olika rundor som jag brukar springa. längre pass brukar jag bestämma riktning och tänker mig en del vägval efter vägen som antingen gör rundan längr
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 23:09Efter några år som löpare har man vanligtvis samlat på sig ett antal rundor vars längder, terräng och underlag man känner till, och man kan då på ett planerat sätt välja den runda som lämpar sig för den aktivitet som står på schemat för dagen. Detta kan l
Efter några år som löpare har man vanligtvis samlat på sig ett antal rundor vars längder, terräng och underlag man känner till, och man kan då på ett planerat sätt välja den runda som lämpar sig för den aktivitet som står på schemat för dagen. Detta kan l