Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVart springer ni?
You need to log in to create posts and topics.

I skog och på stigar för det mesta. Finns många fina skogsområden i närheten, gillar verkligen att nosa upp nya stråk att springa i där. Emellanåt blir det väglöpning också, för att få lite kvantifierbara resultat.

Hemmavändan på mornarna är alltid densamma (sen jag kom upp i denna distans), 10.4 km i villakvarteren. Och helgvändan i skogen är också densamma, 25 km. Lite annorlunda än dom flesta, verkar det som; när jag hittat en vända så håller jag mig till den (ti

Nästan alltid asfalt, har några "bestämmda" rutter som jag varierar emellen. Det händer dock att jag drar iväg och testar något nytt, fast inte för ofta... (Jag fruktar förändringar) 🙂

Jag springer alltid hemmavid. Landsvägar, skogsterräng, grusvägar, längs Mörrumsån, villaområden mm. Det finns möjligheter till i stort sett hur långa pass som helst har jag upptäckt, när man knyter ihop de olika rundorna.

Tröttnar jag på ovanstående kan

Varierar rätt mycket vilka rundar jag tar.
Är det blåsigt så finns det rundor som skyddar mot vinden.
Då latmasken infinner sig då och då så har jag ett par rutter som inte går att gena på. Då är det bara att ta sig runt även om man fryser och inte rikt

@Robert jag bor också i slättlandskap. Motvind borde ge viss kompensatioin för avsaknad av backar. Men mindre angenämt.

Men hemmarunda brukar ge motvind under första halvan som går längs Mälarstranden. Andra halvan har backarna men då får jag lite medvind som skjuter på. Annars springer jag mest i motionsspåren på Björnön eller Rocklunda här i Västerås.