Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVattenflaska vid löpning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag föredrar småflaskor så man kan ha med sig lite vitargo när man är ute och långjoggar.
Om jag kör långpass när det är varmt så är det camelbak och en liten flaska vitargo som gäller för mig.

En annan nackdel med vattenpåse (typ camelbak) är att det kan vara svårt att fylla på den då/om man springer i fjällen - det krävs ganska djupa bäckar för att fylla på och det tar rätt lång tid också!

Får nog helt enkelt inhandla både en handhållen flaska och ett bälte. Ska kika på den på Team Sportia. 🙂

Jag måste ha vatten med mig, jag blir törstig efter en 2km och om jag då inte har vatten tappar jag fokus och orken.

Du får kommer hit och springa med mig så tar jag med mig vatten 😉 Skämt å sido så tycker jag vätskebälte är kanon. Se till att det sitter skönt bara. Fick skavsår av det första långpasset. Springer med mitt en bit nedanför midjan på höften då jag tycker

Då är ju problemet att jag ska komma ikapp dig också 😛
Men jo, jag måste nog bli bättre på att dricka under hela dygnet, har alltid varit dålig på det. Speciellt när jag är i skolan, då är det bara kaffe som gäller.

Vätska utomhus vid löpning.

Jag har ett par olika varianter, beroende på hur länge jag springer.

1. Väskebälte, med 5 flaskor. Perfekta har jag
2. Ryggsäck med vätskeblåsa, Camelbak är en variant (som jag dock inte har). Man kan även ha lösa 0.7 liters

Jag inväntar dig på löpningen om du släpar med mig på styrketräning 😉

Dricker du mycket kaffe? Det är ju ordentligt vätskedrivande så inte konstigt om du behöver fylla på vid löpningen. Slutade själv helt med kaffe för ett halvår sedan och behöver inte

Testade att springa 5km ute nu, eller ja, jag gick först 2km sedan sprang jag 3km. Men efter va 1km då så var jag törstig. Då har jag dock fått i mig väldigt lite vatten idag eftersom nån kund snodde min vattenflaska på jobbet :@ Sedan har jag dessutom va

Du behöver inte ge upp kaffet, men testa att drick ett glas vatten i anslutning till varje kopp kaffe. Min erfarenhet är att man absolut kan klara 5 km utomhus utan att behöva dricka under tiden om man har druckit okej under dagen.

Min sambo är väldigt

Köpte en extra vattenflaska på ICA igår och har uppgraderat till en större handväska så att nu kan jag alltid ha vatten med mig. Märkte skillnad i ork på passet idag då jag suttit och sörplat vatten halva dagen. Det blir till att fortsätta med att alltid