Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 21:32Vad bra att det hjälpte med ordentligt med vätska 🙂 och tack, jag lärde mig något nytt. Du har ju rätt i att man tillsätter mer vätska än vad koffeinet driver. Dags att börja dricka kaffe igen! (H) HIttade följande artikel på det på dn.
http://www.dn.s
Vad bra att det hjälpte med ordentligt med vätska 🙂 och tack, jag lärde mig något nytt. Du har ju rätt i att man tillsätter mer vätska än vad koffeinet driver. Dags att börja dricka kaffe igen! (H) HIttade följande artikel på det på dn.
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 21:37Gärna mörkrost som dessutom är bra för magen 🙂 ( http://svt.se/2.108068/1.1936378/kaffet_som_gor_magen_gott )
Det är aldrig för långt för att springa _till_ Göteborg. Alla vägar leder till Götet 🙂
Gärna mörkrost som dessutom är bra för magen 🙂 ( http://svt.se/2.108068/1.1936378/kaffet_som_gor_magen_gott )
Det är aldrig för långt för att springa _till_ Göteborg. Alla vägar leder till Götet 🙂
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 21:46Jag föredrar min Nathan QuickDraw när jag springer, möjligt att den är lite onödigt stor när man springer kortare pass, men föredrar att ha med sig för mycket vätska än för lite. Gillar dessutom att man får med sig nycklar o liknande i fickan på flaskan,
Jag föredrar min Nathan QuickDraw när jag springer, möjligt att den är lite onödigt stor när man springer kortare pass, men föredrar att ha med sig för mycket vätska än för lite. Gillar dessutom att man får med sig nycklar o liknande i fickan på flaskan,
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 09:51Var på Team Sportia och köpte ett Nathan vätskebälte med två flaskor på igår. Fanns även ficka för nyckar/ID/visakort. Kanske busskort om jag tänkte springa långt 😮
Vet inte om jag ska ha bara vatten eller en med vatten och en med vitargo/malto? Eller o
Var på Team Sportia och köpte ett Nathan vätskebälte med två flaskor på igår. Fanns även ficka för nyckar/ID/visakort. Kanske busskort om jag tänkte springa långt 😮
Vet inte om jag ska ha bara vatten eller en med vatten och en med vitargo/malto? Eller o
Quote from Elias Engqvist on 17 September 2011, 10:40Jag tycker vatten om du ska springa länge eller om det är extremvarmt . Ska du springa jättelänge kan det vara gott och givande med något att äta - jag kan ta med en bar eller två.
Jag tycker vatten om du ska springa länge eller om det är extremvarmt . Ska du springa jättelänge kan det vara gott och givande med något att äta - jag kan ta med en bar eller två.
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 11:11@ Mela
Först konstaterade du att du bara måste ha vatten redan efter 2 km annars tappar du fokus pga törsten.
Nu funderar du kring huruvida du skall ha med extra energi på dina löppass också.Du måste verkligen ha planer på att snabbt springa väldigt lån
@ Mela
Först konstaterade du att du bara måste ha vatten redan efter 2 km annars tappar du fokus pga törsten.
Nu funderar du kring huruvida du skall ha med extra energi på dina löppass också.
Du måste verkligen ha planer på att snabbt springa väldigt lån
Quote from Elias Engqvist on 17 September 2011, 12:43Haha, jag tror jag sa ung. samma sak på 3 rader 🙂 Iaf menade jag ung samma sak.
För att komplettera med tider - för mig: Om jag planerar att vara ut c:a 2 timmar eller mer tar jag med mig vatten. Är det mer än c:a 3 timmar har jag nåt att äta också. Kr
Haha, jag tror jag sa ung. samma sak på 3 rader 🙂 Iaf menade jag ung samma sak.
För att komplettera med tider - för mig: Om jag planerar att vara ut c:a 2 timmar eller mer tar jag med mig vatten. Är det mer än c:a 3 timmar har jag nåt att äta också. Kr
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 16:52Paul Ramén; det är en väldig skillnad på träning inomhus och utomhus därför tycker jag du ska låta bli att tjata på dansfröken 😉
Utomhus springer jag lätt en timme utan dricka på vår-höst och 2 timmar på vintern medan jag _måste_ dricka för att få luft ö
Paul Ramén; det är en väldig skillnad på träning inomhus och utomhus därför tycker jag du ska låta bli att tjata på dansfröken 😉
Utomhus springer jag lätt en timme utan dricka på vår-höst och 2 timmar på vintern medan jag _måste_ dricka för att få luft ö
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 18:17Kroppen gör av med /behöver mer vätska en kall vinterdag än den gör en höst/vårdag, eftersom det åtgår mängder med vätska för att fukta den kalla inandningsluften.
Om du inte dricker alls på ett tvåtimmarspass vintertid, då behöver du nog inte dricka alls
Kroppen gör av med /behöver mer vätska en kall vinterdag än den gör en höst/vårdag, eftersom det åtgår mängder med vätska för att fukta den kalla inandningsluften.
Om du inte dricker alls på ett tvåtimmarspass vintertid, då behöver du nog inte dricka alls
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 19:21Pratar vi senhöst så dricker jag inte då heller.
Har aldrig haft med mig vatten på långpass på vintern!
Pratar vi senhöst så dricker jag inte då heller.
Har aldrig haft med mig vatten på långpass på vintern!