Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVattentäta vantar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle i såna fall rekommendera längdskidåkarhandskar. Det finns de som är avsedda för längdskidåkning som kostar ca 200 spänn och är mycket tunna och fina. De har också en snortumme 🙂 Om man kan nöja sig utan snortummen finns jättefina tunna lädera

Peter, förvisso, men nu blev diskussionen seriös igen! 🙂 Och Bullen kanske kan få svar på sin fråga...

Nej sant,,,vattenTÄTA menade jag inte, men mer vattenavstötande än vanliga fingervantar från typ H&M menade jag.
Sara: Tack för att du sa ifrån innan tråden blev helt kidnappad av skojiga skämt (som förvissa kan vara riktigt roliga, men inte när de tar öv

Har du den inställningen så bör du skaffa dig ett bättre humör innan jag tipsar dig om "vattentäta" handskar.

Eller så struntar du i att kapa "mina" trådar helt enkelt. Andras trådar också skulle jag vilja säga, men de får väl säga ifrån själv när de tycker att du går för långt. Jag tycker iallafall inte att du är rolig längre.

Steg 1: köp tunna löparvantar i funktionsmaterial (de kan bli våta/svettiga men du fryser ändå inte pga av att de inte känns våta, funkt.matr transporterar bort fukten). Har sådana själv och de fungerar bra för mig ner till -5 grader.

Steg 2: köp löparha

Tack Krister för ditt svar också, låter som en bra plan det där 🙂

Davids inlägg var knappast första ot i tråden...

Kör också på ridvantarna för 19 kronor. Löparhandskar brukar kosta 2-300 spänn. Funktionen är exakt densamma...

Nej det vet jag och jag har svarat de andra också. David frågade dock om han fick svara och jag gav honom då ett ärligt svar.