Quote from Magnus Gelang on 8 September 2008, 15:17Fast de blir ju mätta både t-shirtarna, och efter att de är mättade så rinner ju svetten på mig istället för att sugas upp av kläderna. Och då är det väl bättre att ha en tröja som kan suga upp mer? Jag har nån tröja som jag köpt på sport-affär, vet inte
Fast de blir ju mätta både t-shirtarna, och efter att de är mättade så rinner ju svetten på mig istället för att sugas upp av kläderna. Och då är det väl bättre att ha en tröja som kan suga upp mer? Jag har nån tröja som jag köpt på sport-affär, vet inte
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 15:18Bullen: funktionsmatrl fungerar ungefär som ull men blir inte lika varmt. Fukten går igenom tyget utan att tyget blir speciellt blött och då känns det inte lika kallt.
Bullen: funktionsmatrl fungerar ungefär som ull men blir inte lika varmt. Fukten går igenom tyget utan att tyget blir speciellt blött och då känns det inte lika kallt.
Quote from Magnus Gelang on 8 September 2008, 15:25Ja det där med att man inte ska känna sig kall har jag hört och det låter väl i och för sig logiskt :-),,,,men blöt då? Alltså min fundering på hur blöt man känner sig med en tröja som suger 1 dl (och resten blir kvar på mig) och med en som suger 3 dl (dä
Ja det där med att man inte ska känna sig kall har jag hört och det låter väl i och för sig logiskt :-),,,,men blöt då? Alltså min fundering på hur blöt man känner sig med en tröja som suger 1 dl (och resten blir kvar på mig) och med en som suger 3 dl (dä
Quote from Catharina Brattlin on 8 September 2008, 15:33Bullen, Krister förklarar så bra hur funktionsmaterial fungerar. Tyget leder bort fukten, från Din hud, genom tröjan och sen avdunstar vätan ut i det tomma intet...nästan iaf. 🙂
I lördags sprang vi många i funktionströjor och ösregn/lätt duggregn. Kan
Bullen, Krister förklarar så bra hur funktionsmaterial fungerar. Tyget leder bort fukten, från Din hud, genom tröjan och sen avdunstar vätan ut i det tomma intet...nästan iaf. 🙂
I lördags sprang vi många i funktionströjor och ösregn/lätt duggregn. Kan
Quote from Magnus Gelang on 8 September 2008, 15:38Ok så ni menar att trots att en funktionströja suger åt sig mindre så dunstar det snabbare?
Är det alltså så att en bomullströja håller kvar fukten medans en funktionströja skickar den vidare ut i luften?
Ok så ni menar att trots att en funktionströja suger åt sig mindre så dunstar det snabbare?
Är det alltså så att en bomullströja håller kvar fukten medans en funktionströja skickar den vidare ut i luften?
Quote from Catharina Brattlin on 8 September 2008, 15:42Helt rätt uppfattat, Bullen! Köp en! Du kommer INTE att bli besviken. Alla funktionskläder funkar så. Löparstrumpor t ex kan vara i det närmaste snustorra, medans skorna är fuktiga av svett.
Helt rätt uppfattat, Bullen! Köp en! Du kommer INTE att bli besviken. Alla funktionskläder funkar så. Löparstrumpor t ex kan vara i det närmaste snustorra, medans skorna är fuktiga av svett.
Quote from Magnus Gelang on 8 September 2008, 15:43Tack, då fattar jag (tror jag :-)) Ja jag får väl se om man skulle slå till och köpa nåt i funktionsmaterial då 😀
Tack, då fattar jag (tror jag :-)) Ja jag får väl se om man skulle slå till och köpa nåt i funktionsmaterial då 😀
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 16:03Glöm inte att pudra in huden med talk vid närkontakt av latex. Annars får du aldrig av dig skiten.
Glöm inte att pudra in huden med talk vid närkontakt av latex. Annars får du aldrig av dig skiten.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 16:04Bullen: Det är klasskillnad på funktionsmatrl jämfört med bomull. Min fru och jag pratade om det efter söndagens löprunda i regn. Du kommer inte att bli kall på samma sätt som av bomull. Det är bara ull som är lika bra som funkt.matrl.
Bullen: Det är klasskillnad på funktionsmatrl jämfört med bomull. Min fru och jag pratade om det efter söndagens löprunda i regn. Du kommer inte att bli kall på samma sätt som av bomull. Det är bara ull som är lika bra som funkt.matrl.
Quote from Magnus Gelang on 8 September 2008, 16:15Ska tänka på att handla kalk om jag handlar latex då 🙂
Ok Krister,,,kanske man skulle ge det en chans då 😀
Ska tänka på att handla kalk om jag handlar latex då 🙂
Ok Krister,,,kanske man skulle ge det en chans då 😀