Quote from Guest on 9 January 2013, 21:09Blev sugen på att springa ett marathon i början av maj och funderar nu på hur lite träning man kommer undan med. Tänkte att de som springer ultralopp springer ju inte 80% av sträckan regelbundet, man får bara springa långsamt och vara beredd att lida lite
Blev sugen på att springa ett marathon i början av maj och funderar nu på hur lite träning man kommer undan med. Tänkte att de som springer ultralopp springer ju inte 80% av sträckan regelbundet, man får bara springa långsamt och vara beredd att lida lite
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 21:19Hade 19 löptimmar på hela sista året när jag körde Järnmannen i Kalmar. Längsta passet kan ha varit nästan en hel mil ...
Hade 19 löptimmar på hela sista året när jag körde Järnmannen i Kalmar. Längsta passet kan ha varit nästan en hel mil ...
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 22:26Varför komma oförberedd och lida mycket istället för att komma förberedd och lida lite mindre!!
Varför komma oförberedd och lida mycket istället för att komma förberedd och lida lite mindre!!
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 08:00Det skulle vara intressant att höra hur det gick också 🙂
Det skulle vara intressant att höra hur det gick också 🙂
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 10 January 2013, 08:58Jag har har en riktlinje för att komma undan på sådana lopp och ha någon form av heder i behåll (dvs ha en chans att klara sig utan att gå). Distansen varje vecka i 10 veckor, så 42 mil på 10 veckor. Långpass på halva distansen.
Sedan har jag kommit unda
Jag har har en riktlinje för att komma undan på sådana lopp och ha någon form av heder i behåll (dvs ha en chans att klara sig utan att gå). Distansen varje vecka i 10 veckor, så 42 mil på 10 veckor. Långpass på halva distansen.
Sedan har jag kommit unda
Quote from Jonny Persson on 10 January 2013, 09:06Jag förstår inte. Jag förstår inte varför ni vill komma undan med så lite som möjligt? Varför utsätta er för tävlingen öht om inte intresset för att förbereda sig finns? Varför försöka göra något så dåligt som möjligt?
Jag förstår inte. Jag förstår inte varför ni vill komma undan med så lite som möjligt? Varför utsätta er för tävlingen öht om inte intresset för att förbereda sig finns? Varför försöka göra något så dåligt som möjligt?
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 09:11Bra inlägg "Mackan".
Ju mer van man är att springa desto bättre känner man sin kropp.
En klar fördel.
Bra inlägg "Mackan".
Ju mer van man är att springa desto bättre känner man sin kropp.
En klar fördel.
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 09:57Lite som Stina - klart det är bättre att träna mer, men är man bra allmäntränad klarar man sig i värsta fall ändå även om man är 50+ som jag. Ont i ben o fötter förstås, men sprang en halvmil tre dagar senare utan problem.
(Kom in på 4:48. Gick en del i
Lite som Stina - klart det är bättre att träna mer, men är man bra allmäntränad klarar man sig i värsta fall ändå även om man är 50+ som jag. Ont i ben o fötter förstås, men sprang en halvmil tre dagar senare utan problem.
(Kom in på 4:48. Gick en del i
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 10:16Ååh, ääääntligen en tävling jag vinner 😀
Jag genomförde IronMan-maran i Kalmar i somras med endast 5 löppass i benen.. det längsta var 9 km... dom andra runt 6-7 km...
Sen tog det ju över 5 timmar... men det var nog mest för att jag var tvungen att st
Ååh, ääääntligen en tävling jag vinner 😀
Jag genomförde IronMan-maran i Kalmar i somras med endast 5 löppass i benen.. det längsta var 9 km... dom andra runt 6-7 km...
Sen tog det ju över 5 timmar... men det var nog mest för att jag var tvungen att st
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 10:25Fast om maran var del av en IM tycker jag att ni får ta och berätta hur mycket ni cyklade också, att bara avslöja (den bristande) löpträningen är inte en tillräckligt stor del av sanningen...
Fast om maran var del av en IM tycker jag att ni får ta och berätta hur mycket ni cyklade också, att bara avslöja (den bristande) löpträningen är inte en tillräckligt stor del av sanningen...